گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

پشن فروت زرد

پشن فروت

برگ‌هاي اين گياه بزرگ و پنجه‌اي مانند و به رنگ سبز است. گل‌هاي زيباي سفيد رنگي دارد كه بسيار معطر است طوري كه به هنگام شكفتن فضا را دل‌نشين و عطرآگين مي‌كند. به‌طور معمول در هر گره اين گياه يك گل به وجود مي‌آيد. به دليل ظاهر گل‌هاي اين گياه به ساعت به آن گل ساعتي مي‌گويند. به دليل داشتن ريشه‌هاي مقاوم در برابر سرما مقاوم است. در فصل زمستان به دليل سرما از بين مي‌رود ولي دوباره با شروع فصل بهار رشد مي‌كند.

اين ميوه از طريق بذر پشن فروت و قلمه زدن پشن فروت تكثير مي‌شود. در كشت بذري ابتدا خريد بذر پشن فروت را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم خيس كنيد، سپس بذرها را در عمق مناسبي از خاك بكاريد و روي آن را با لايه نازكي از خاك بپوشانيد و گياه را آبياري كنيد. براي تسريع در جوانه‌زني روي بذرها را با نايلون روشني بپوشانيد طوري كه هوا در آن جريان داشته باشد و رطوبت گياه حفظ شود. پس از گذشت ۱ تا ۳ هفته بذر جوانه مي‌زند و سر از خاك بيرون مي‌آورد. اين گياه رشد سريعي دارد.

فاصله كاشت بذر پشن فروت ۲۰ تا ۴۰ سانتيمتر است. عمق كاشت بذر پشن فروت ۰٫۵ تا ۲ سانتيمتر است. پشن فروت براي رشد به خاك لومي و شني سنگين با ph 6.5 تا ۷٫۵ نياز دارد. خاك بايد از زهكشي مناسبي برخوردار باشد. دماي مناسب براي رشد اين گياه ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتي‌گراد است. دماي مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري را مي‌پسندد. تا دماي ۵- را تحمل مي‌كند. گلدهي اين گياه از اواخر فصل بهار و تابستان شروع مي‌شود. پشن فروت به آبياري متوسط و مرطوبي نياز دارد. پشن فروت براي رشد به نور زياد خورشيد نياز دارد.

پشن فروت گياهي چندساله و بالارونده است كه به شاخ و برگ گياه، داربست و … مي‌چسبد و بالا مي‌رود. اين گياه را با نام ميوه گل ساعتي نيز مي‌شناسند. پشن فروت زرد درختي زيبا و تزئيني است كه عمر اين درخت در حدود ۱۰ الي ۱۵ سال با بار عمر اقتصادي است. در شرايط آب و هوايي مساعد اين گياه در تمام طول سال ميوه و گل مي‌دهد. ارتفاع اين گياه بين ۱ تا ۵ متر و گاهي بيشتر نيز است. ميوه اين گياه پوستي ضخيمي و داخلي سفيد رنگ دارد. پشن فروت از جمله درختاني بشمار مي‌رود كه به‌راحتي در گلدان كاشته مي‌شود. براي مناطق مختلف با هر نوع آب و هوايي مناسب است. شما مي‌توانيد در فصول سرد سال گياه را به داخل خانه منتقل كنيد. درخت پشن فروت به‌سرعت رشد مي‌كند و بالا مي‌رود.

براي خريد بذر پشن فروت و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: پشن فروت، بذر پشن فروت، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۷:۴۳ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

بلوبري

بلوبري

گياه بلوبري براي آن كه رشد خوبي داشته باشد بايد در معرض نور كامل خورشيد قرار گيرد. بلوبري در هر خاكي امكان رشد را دارد. فقط لازم است كه PH خاك اسيدي -بين ۴ تا ۵- و غني از مواد آلي باشد. همچنين لازم است خاك به‌خوبي زه كشي شده باشد. دماي مناسب براي جوانه زدن بذر بلوبري حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ي سانتي‌گراد و دماي مناسب براي رشد نهالش بين ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتي‌گراد است. بذر بلوبري در مناطق گرم در پاييز كاشته مي‌شود و در منطق سرد در بهار. براي كاشت بذر بلوبري نياز به سرمادهي دارد ولي اين بذرها سرمادهي توسط شركت توليدكننده داده شده است پس نيازي به اين كار نيست.

ميزان آب دهي به بلوبري در هر هفته بايد بين يك تا دو اينچ باشد. آبياري نبايد بيش از حد انجام شود. بوته بلوبري لازم است كه هر زمستان شاخ و برگ اضافي آن چيده و هرس شود. در سال اول پس از آن كه خريد بذر بلوبري شكوفه داد لازم است كه تمام شكوفه‌ها را هرس كنيد. اين كار سبب مي‌شود گياه رشد بهتري داشته باشد. مي‌توانيد براي بهتر شدن رشد گياه از كودهاي نيتروژن دار نيز استفاده كنيد. كود دهي را يك بار در اوايل بهار و بار ديگر در اواخر بهار انجام دهيد. هر دو سال يك بار لازم است كه PH خاك تست شود. اگر اسيديته خاك كمتر ۴ بود لازم است خاك اسيدي‌تر شود. براي اين منظور مي‌توانيد از كمپوست‌هاي اسيدي استفاده كنيد. اگر اسيديته خاك بيشتر از ۴٫۵ بود، خاك را با گرانول گوگرد مخلوط كنيد تا PH خاك كاهش يابد.

آسيب‌هاي اكسيداتيو DNA (پيروزي راديكال‌هاي آزاد بر دفاع آنتي‌اكسيداني بدن) بخشي از زندگي روزمره‌ي ما هستند كه ده‌ها هزار بار در روز براي هر كدام از سلول‌هاي بدن رخ مي‌دهند. اين نوع آسيب بخشي از روند رشد پيري است و نقش مهمي در توسعه‌ي بيماري‌هايي مانند سرطان دارد. از آنجايي‌كه بلوبري مقادير زيادي آنتي‌اكسيدان دارد، مي‌تواند برخي از راديكال‌هاي آزاد را كه به DNA آسيب وارد مي‌كنند، خنثي كند.

براي خريد بذر بلوبري و و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: بلوبري، بذر بلوبري، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۴:۲۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

بادمجان سياه قلمي

بادمجان سياه قلمي

بذر بادمجان كه به عربي بادنجان ناميده مي‌شود گياهي است يك‌ساله و داراي ساقه نسبتاً ضخيم و پوشيده از كرك است. برگ‌هاي آن بيضي‌شكل با نوك‌باريك و گل‌هاي آن بنفش‌رنگ است. ميوه اين گياه دراز و باريك و يا گرد، و به رنگ‌هاي بنفش، سياه، زرد و سفيد ديده مي‌شود. بادمجان بومي هندوستان بوده است و خريد بذر بادمجان اين گياه در تمام مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري رشد مي‌كند. ارتفاع آن به ۴۰ تا ۱۵۰ سانتي‌متر نيز مي‌رسد.

احتياجات بذر بادمجان به گرما و آفتاب زياد است. ولي براي رشد و نمو بهتر نياز به گرما و نور كافي دارد. نور ضعيف در ايام زمستان در گلخانه‌ها باعث بدشكل شدن ميوه و افتادن گل‌ها و غنچه‌ها مي‌شود. به همين دليل نشاها در شكل‌هاي زودتر از موعد گلخانه‌ها با منابع نور مصنوعي تغذيه مي‌شوند. درعين‌حال ميزان گرماي داخل گلخانه نبايد پائين تر از ۲۰ درجه سانتي‌گراد باشد. كاهش گرماي هوا و به‌ويژه گرماي خاك (كمتر از ۱۸ درجه سانتي‌گراد) نيز اغلب اختلالاتي مثل افتادن گل و غنچه را به دنبال دارد.

براي خريد بذر بادمجان و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: بادمجان، بادمجان، بذر بادمجان، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۰:۴۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

انگور فرنگي (كارنت) سفيد (شيشه اي)

انگور فرنگي (كارنت) سفيد (شيشه اي)

كاشت بذر انگور فرنگي سفيد خيلي ساده نيست ولي با رعايت چندين نكته مي‌توان به‌راحتي نتيجه گرفت، به‌طور كلي براي كاشت كارنت ، انگور از طريق قلمه تكثير مي‌شود ولي كاشت بذر انگور فرنگي نيز يكي از راه‌هاي تكثير است. انگور فرنگي سفيد گياهي سردسيري بوده در نتيجه بذرها براي جوانه‌زني نياز به سرمادهي و خواب‌شكني دارند، بذر انگور فرنگي بايد به مدت دو تا سه ماه در دماي -۵ درجه قرار بگيرند تا آماده جوانه‌زني شود، البته براي نتيجه‌گيري بهتر مي‌توانيد قبل از كاشت بذرها را بين دستمال تميز مرطوب قرار داده و در طبقه پايين يخچال به مدت ۳ هفته قرار دهيد.

جوانه‌زني بذر خريد بذر انگور فرنگي در شرايط مختلف ممكن است تا يك ماه يا بيشتر زمان ببرد در نتيجه با توجه به اينكه بذر مدت زمان زيادي بايد در زير خاك باشد و ممكن است دچار آفات و بيماري شود. تركيب پيت ماس و كوكوپيت ريز يكي از بهترين تركيب‌ها براي كاشت است. بهترين تركيب ما براي بذر انگور فرنگي سفيد عبارت است از: كوكوپيت ۲۰ درصد + پيت ماس ۴۰ درصد + شن دانه‌ريز ماشي ۴۰ درصد + مقدار خيلي كمي ورمي كمپوست.

در خصوص خواص كارنت قابل ذكر است اين ميوه سرشار از ويتامين C است. ساير مواد موجود در اين ميوه عبارت‌اند از: ويتامين B1، ويتامين B2، ويتامين B3، ويتامين B5، ويتامين B6، ويتامين B9 و ويتامين E، ويتامين K و كلسيم، آهن، منگنز، منيزيم، فسفر، پتاسيم، سديم و روي است. اين ميوه بسيار خوش طعم است و در شيريني پزي استفاده مي‌شود. اين ميوه به كاهش وزن كمك مي‌كند. ويتامين C موجود در اين ميوه سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. آهن اين ميوه به اكسيژن رساني ماهيچه‌ها و ساير نقاط بدن كمك مي‌كند.

براي خريد بذر انگور فرنگي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: انگور فرنگي، بذر انگور فرنگي، كارنت، بذر كارنت، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۶:۲۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

يونجه

يونجه

گياه يونجه علاوه بر ريشه راست و مستقيم اوليه، ريشه‌هاي جانبي نيز دارد كه از سلول‌هاي حاشيه استوانه مركزي ريشه اصلي سرچشمه مي‌گيرند عامل موفقيت يونجه در مقاومت به كليه عوامل نامساعد و همچنين استفاده از مواد غذايي تحت‌الارض، برخورداري از يك سيستم ريشه قوي است. ارتفاع آن تا يك متر مي‌رسد برگ‌هاي آن داراي سه برگچه است برگچه‌هاي نوك تيز، سبز رنگ و بيضي‌شكل است. گل‌هاي يونجه به شكل سبز و به رنگ بنفش تيره يا آبي روشن است ميوه يونجه مانند صدف بوده و دانه داخل ميوه مانند لوبيا ولي كوچك‌تر از آن است.

يونجه گياهي چندساله (تقريباً ۵-۷ سال) است بنابراين با زدن شخم عميق، خاك را براي كاشت يونجه آماده كنيد. زمان مناسب كاشت ترجيحاً پاييز و بهار است كه بهترين زمان براي كشت بذر يونجه پاييز، اوايل تا اواسط شهريور و براي كشت بهار، نيمه دوم ارديبهشت الي خرداد ماه است. بذر يونجه ها را در عمق يك الي دو سانتيمتري ترجيحاً خاك سبك و شني كاشت كنيد. براي جلوگيري از خشك شدن خاك بعد از اولين آبياري به ترتيب ۳ روز بعد و دور آبياري بين ۷ تا ۱۲ روز است.

در برداشت اول بعد از ۵۰-۷۰ درصد از گلدهي و بيشتر و در برداشت‌هاي بعدي ۱۰-۱۵ درصد گل‌هاي بنفش (بيشترين كيفيت علوفه) انجام مي‌شود. برداشت خريد بذر يونجه بعد از قطع آبياري در مرحله شروع به قهوه‌اي شدن غلاف‌ها و زماني كه پنجاه درصد غلاف‌ها قهوه‌اي شده‌اند.

براي خريد بذر يونجه و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: يونجه، بذر يونجه، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، خواص يونجه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۰:۳۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گوجه چري زرد

گوجه چري زرد

تعداد خوشه‌هاي گل آن نسبت به رقم گوجه بين ۴ تا ۱۰۰ متغير است. گوجه يك گياه خودگشن است. در بعضي از شرايط ممكن است ميوه به طريق بكرزايي به وجود آيد. اگر بذر گوجه چري مستقيماً در زمين اصلي كشت شود، توليد ريشه عميق و اصلي مي‌كند؛ ولي اگر نشا شود، چون ريشه اصلي آن قطع مي‌گردد، بنابراين توليد ريشه‌هاي افشان مي‌نمايد. ميوه گوجه «سته» مركب است؛ كه شكل، اندازه و رنگ آن در ارقام مختلف با يكديگر كاملاً متفاوت است.

در داخل ميوه حجره‌هاي فراواني وجود دارد كه تعداد آن‌ها بين ۲ تا ۱۵ عدد متغير است و در داخل آن‌ها بذر وجود دارد. افرادي كه به ارگانيك بودن محصولاتي مصرفي خود اهميت مي‌دهند علاقه‌مند به پرورش سبزي‌ها و صيفي‌جات داخل منزل هستند؛ اما به دليل محدوديت‌هايي كه در زندگي‌هاي امروزي وجود دارد پرورش همه گياهان امكان‌پذير نيست.

گوجه چري يا گوجه گيلاسي ازجمله گياهاني است كه شما مي‌توانيد آن را از طريق بذر در منزل پرورش دهيد. خريد بذر گوجه چري ميوه‌اي بسيار لذيذ است و انتخاب خوبي براي پرورش در منزل است و به دليل سايز كوچك و مينياتوري، ظاهر بسيار زيبايي نيز دارد و اغلب براي تزيين سالاد از آن‌ها استفاده مي‌شود. بذر گوجه چري خواص درماني گسترده‌اي نيز دارند. آنتي‌اكسيدان و ويتامين C موجود در چري باعث جلوگيري از مبتلا به سرطان شده و در درمان كم‌خوني و ميگرن بسيار مؤثر است؛ اما اين خواص در صورتي تأثيرگذارند كه گوجه‌ها به‌صورت ارگانيك كشت شوند؛ بنابراين بهتر است شما اين ميوه‌هاي لذيذ را در منزل و طريق بذر آن پرورش دهيد.

براي خريد بذر گوجه چري و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گوجه، بذر گوجه، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، خواص گوجه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۳۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل اطلسي پرگل

گل اطلسي پرگل

خاك مناسب باغچه براي بذر گل اطلسي خاكي با زهكشي مناسب و تقويت‌شده توسط كمپوست و يا خاك‌برگ و يا كود پوسيده دامي عاري از علف هرز است. خاك را تا عمق ۲۰ سانتيمتري شخم زده و با كمك تقويت‌كننده‌ها و كمي شن بستر را براي انتقال نشاهاي اطلسي آماده مي‌كنيم. براي كاشت بذر گل اطلسي بايد مناطقي از باغچه كه روزانه بين حداقل ۵ تا ۶ ساعت از تابش مستقيم نور خورشيد برخوردار هستند انتخاب نمود. تابش بيشتر آفتاب به رشد بهتر گل كمك مي‌كند. در سايه قرار دادن گياه باعث كاهش گلدهي و كشيده شدن ساقه منجر مي‌شود.

گياهان را در محيط كاملاً آفتابي بافاصله بين ۲۰ الي ۳۰ سانتيمتر و در محيط‌هاي كمي آفتابي بين ۱۰ الي ۲۰ سانتيمتر و در گلدان نيز در فاصله ۸ تا ۱۰ سانتيمتري از يكديگر كشت كنيد. براي داشتن گل‌بوته‌اي زيبا ساقه‌هايي كه طول آنها از ۱۵ سانتيمتر بلندتر شدند آنها را هرس كرده تا به توسعه بهتر گياه كمك مي‌كنيم. بعد از پژمرده شدن گياه نيز گل‌ها را به‌آرامي از ساقه جدا مي‌كنيم تا فرصت رشد دوباره براي گل‌هاي جديد را فراهم آوريم.

خريد بذر گل اطلسي براي داشتن گل‌هاي پر و رشد مناسب به آبياري منظم نياز دارد. خاك هميشه بايد مرطوب باشد در طول هفته حداقل بايد يك‌بار اقدام به آبياري به‌صورت غرقابي نماييد و در روزهاي گرم تابستان تا دو بار نيز نياز به آبياري كامل دارد.

براي خريد بذر گل اطلسي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: اطلسي، بذر اطلسي، گل اطلسي، بذر، بذر گل، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۲:۵۴ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

آشنايي با گشنيز

آشنايي با گشنيز

دانه گشنيز گرد و به رنگ زرد و سبز تيره است. بوي تازه آن مطبوع نبوده و تقريباً بد بو است ولي بر اثر خشك شدن اين بو از بين رفته و خوشبو مي‌شود. بذر گشنيز حاوي ۰/۵ تا ۱ درصد روغن ضروري است كه سرشار از مواد مغذي گياهي مفيدي نظير كارون، ژرانيول، ليمونن، بورنئول، كامفور، المول و لينالول است.

خاصيت آنتي‌اكسيداني بذر گشنيز به علت وجود تركيبات مختلفي همانند: كوئرستين، كامفرول، رامنتين، اپي‌ژنين، كافئيك اسيد، كلروژنيك اسيد و تيانين است. فلاوونوئيدها و ساير تركيبات مذكورِ موجود در بذر گشنيز علاوه بر كاهش پراكسيداسيون ليپيدها و بهبود فعاليت آنزيم‌هاي شركت‌كننده در دفاع آنتي‌اكسيداني بدن مانند گلوتاتيون پراكسيداز (GPx)، گلوتاتيون ردوكتاز (GR)، سوپر اكسيد ديسموتاز (SOD) و كاتالاز، مانع تشكيل راديكال‌هاي آزاد مخرب سلامتي نيز مي‌شوند. اثر هيپوگليسميك فلاونوئيدهاي بذر گشنيز مي‌تواند نتيجه افزايش فعاليت هگزوكيناز و گلوكوكيناز كبدي، محافظت و حتي افزايش تراكم سلول‌هاي β در جزاير لانگرهانس به علت خاصيت آنتي‌اكسيداني آن‌ها، افزايش بيان ناقلان گلوكز در سلول‌هاي عضلاني، تعديل فعاليت افزايش يافته آنزيم كبدي گلوكز ۶- فسفاتاز و يا افزايش جذب گلوكز به وسيله سلول‌هاي كبد، چربي و عضله باشد.

خريد بذر گشنيز حاوي مقادير بالايي پتاسيم است؛ از اين رو به عنوان يك ديوروتيك طبيعي عمل كرده و باعث كاهش فشارخون بالا، ادم و ورم مي‌شود. اين دانه گياهي همچنين حاوي مقادير بالايي ويتامين C است كه باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و به درمان سرماخوردگي و آنفلوانزا كمك مي‌كند. مي‌توان ۲ تا ۳ گرم تخم گشنيز را دم كرد و ۳ بار در روز آن را مصرف كنند كه براي كاهش قند خون، افزايش شير مادران و هضم غذا مفيد است.

براي خريد بذر گشنيز و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گشنيز، بذر گشنيز، خواص گشنيز، تخم گشنيز، چاي گشنيز، سبزيجات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۴:۵۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

كلم بروكلي

كلم بروكلي

كلم بروكلي گياهي بسيار خوش‌طعم و مقوي است كه مي‌توان آن را به‌صورت خام و پخته مصرف كرد. اين گياه كه سرشار از آهن و آنتي‌اكسيدان است را مي‌توان به‌عنوان يك غذاي كامل مصرف كرد و از آن لذت برد. بروكلي از ميان خانواده كلم كاشت ساده‌تري دارد و نسبت به آفات و بيماري‌ها نيز مقاوم‌تر است. كلم بروكلي سبزي فصل سرد است و بوته آن گاهي تا يك متر نيز رشد مي‌كند. اندازه بذر كلم بروكلي در صورت دريافت آب زياد و كافي بزرگ‌تر مي‌شود.

كلم بروكلي گياهي است كه براي پرورش خانگي گزينه بسيار مناسبي است و مي‌توان آن را از طريق بذر كلم بروكلي پرورش داد و محصولي ارگانيك را توليد و مصرف كرد. اين كلم داراي بوته‌اي بزرگ است كه از ميان آن‌ها گلچه‌هاي بروكلي بيرون آمده‌اند. اين گلچه‌ها را در زمان بلوغ مي‌توان برداشت كرد و تا زماني كه سرما يا گرماي شديد شروع نشده باشد، اين گلچه‌ها رشد مي‌كنند و مي‌توانيد بارها از آن‌ها برداشت كنيد و لذت ببريد.

خريد بذر كلم بروكلي گياهي مناسب براي كاشت در باغچه و گلدان سايز بزرگ است. بروكلي را معمولاً به‌صورت خام و بخارپز، آب­پز و سرخ‌كرده استفاده مي‌كنند. كلم بروكلي نياز به آفتاب كامل دارد و در مناطق گرمسيري بهتر است در سايه جزئي كاشته شود (بروكلي به روزانه ۸ ساعت نور احتياج دارد). سطح خاك كاشت بروكلي بايد هميشه مرطوب باشد ولي غرق آبي و خيس نبايد باشد.

براي خريد بذر كلم بروكلي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كلم، بذر كلم، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، خواص كلم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۲:۳۴ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

كاهو فرانسوي

كاهو فرانسوي

كاهو در ميان سبزي‌ها ديگر كاشت بسيار ساده‌اي دارد و قابل كاشت در اكثر خاك‌ها است. همچنين در كمترين فضا حتي در كوچك‌ترين گلدان‌ها نيز مي‌توان اقدام به كاشت نمود. ارزش غذايي كاهو زياد و حاوي ويتامين‌هاي A و C و فولات و آهن است. در سال ۱۹۹۹ دانشمندان دانشگاه گلاسكو دريافتند كه ميزان آنتي‌اكسيدان آن حدود ۱۰۰ برابر بيشتر از كاهوهاي معمولي است.

بذر كاهو در اكثر خاك‌ها قابل رشد است ولي در خاك‌هاي فقير عملكرد و كيفيت محصول كاهش مي‌يابد. بهترين نتيجه را در خاك‌هاي نيمه سبك و غني دارد. براي كاشت خانگي خاك‌هاي نيمه سبك عملكرد خوبي دارد. خاك رسي شني يا تركيبي از كود حيواني و خاك باغچه يا خاك‌برگ گزينه‌هاي مناسبي است. (اگر گلدان را در پشت پنجره و در خانه نگه‌داري مي‌كنيد بهتر است از كمپوست آماده استفاده كنيد). قبل از كاشت در باغچه مي‌توانيد كود حيواني را در سطح خاك پخش و خاك را زيرورو كرده و سپس اقدام به كاشت بنماييد.

بذر كاهو را در مناطق گرم كه زمستان ملايمي هم دارند در پاييز و زمستان كاشته مي‌شود و در شهرهاي سرد كه زمستان سردي دارند در بهار اقدام به كاشت آن مي‌كنند. در كاشت پاييزه بذرها را در شهريور ماه مي‌كارند. در كاشت بهاره در ارديبهشت يا خرداد اقدام به كاشت آن مي‌كنند. البته براي كاشت خانگي در باغچه يا گلدان در تمامي طول بهار و تابستان مي‌توان اقدام به كاشت كاهو نمود. خريد بذر كاهو را مي‌توان در سيني نشاء يا زميني ديگر يا گلداني نشاء كرد و سپس بعد از رشد آن به زمين و محل اصلي انتقال داد و با فاصله‌هاي يكسان و مرتب كاشت. در روشي ديگر مي‌توان بذرها را به‌صورت دست پاش كاشت و بعد از رشد آن و رسيدن به طول ۵ سانتي‌متر اقدام به تنك كردن بوته‌ها و كاهش تراكم آن‌ها نمود.

براي خريد بذر كاهو و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كاهو، بذر كاهو، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، خواص كاهو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۸:۴۰ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)