Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  كاهو كاهو

گل و گیاه ظرافت

كاهو فرانسوي

كاهو فرانسوي

كاهو در ميان سبزي‌ها ديگر كاشت بسيار ساده‌اي دارد و قابل كاشت در اكثر خاك‌ها است. همچنين در كمترين فضا حتي در كوچك‌ترين گلدان‌ها نيز مي‌توان اقدام به كاشت نمود. ارزش غذايي كاهو زياد و حاوي ويتامين‌هاي A و C و فولات و آهن است. در سال ۱۹۹۹ دانشمندان دانشگاه گلاسكو دريافتند كه ميزان آنتي‌اكسيدان آن حدود ۱۰۰ برابر بيشتر از كاهوهاي معمولي است.

بذر كاهو در اكثر خاك‌ها قابل رشد است ولي در خاك‌هاي فقير عملكرد و كيفيت محصول كاهش مي‌يابد. بهترين نتيجه را در خاك‌هاي نيمه سبك و غني دارد. براي كاشت خانگي خاك‌هاي نيمه سبك عملكرد خوبي دارد. خاك رسي شني يا تركيبي از كود حيواني و خاك باغچه يا خاك‌برگ گزينه‌هاي مناسبي است. (اگر گلدان را در پشت پنجره و در خانه نگه‌داري مي‌كنيد بهتر است از كمپوست آماده استفاده كنيد). قبل از كاشت در باغچه مي‌توانيد كود حيواني را در سطح خاك پخش و خاك را زيرورو كرده و سپس اقدام به كاشت بنماييد.

بذر كاهو را در مناطق گرم كه زمستان ملايمي هم دارند در پاييز و زمستان كاشته مي‌شود و در شهرهاي سرد كه زمستان سردي دارند در بهار اقدام به كاشت آن مي‌كنند. در كاشت پاييزه بذرها را در شهريور ماه مي‌كارند. در كاشت بهاره در ارديبهشت يا خرداد اقدام به كاشت آن مي‌كنند. البته براي كاشت خانگي در باغچه يا گلدان در تمامي طول بهار و تابستان مي‌توان اقدام به كاشت كاهو نمود. خريد بذر كاهو را مي‌توان در سيني نشاء يا زميني ديگر يا گلداني نشاء كرد و سپس بعد از رشد آن به زمين و محل اصلي انتقال داد و با فاصله‌هاي يكسان و مرتب كاشت. در روشي ديگر مي‌توان بذرها را به‌صورت دست پاش كاشت و بعد از رشد آن و رسيدن به طول ۵ سانتي‌متر اقدام به تنك كردن بوته‌ها و كاهش تراكم آن‌ها نمود.

براي خريد بذر كاهو و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/19 ساعت: ۱۲ توسط:zerafatcom2 :