گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

هويج فرنگي

هويجبذر هويج در انواع خاك‌ها رشد مي‌كند و بهتر است خاك داراي زهكشي خوبي باشد. خاك كاشت براي بذر هويج نبايد سنگ يا كلوخ داشته باشد، نبود سنگ و كلوخ و خاك غني و داراي مواد عالي باعث ايجاد ريشه‌هايي صاف و خوش‌فرم مي‌شود. ميزان فشردگي خاك بر رشد و طول ريشه (هويج) مؤثر است. فشردگي خيلي كم يا خيلي زياد براي رشد ريشه مضر است. در خاك‌هاي بسيار فشرده ريشه به‌صورت مخروطي و كوتاه و در خاك‌هاي نرم، نازك و بلند مي‌شود. آبياري و رطوبت بسيار مهم است، آبياري زياد باعث كمرنگ شدن هويج و آبياري كم باعث بدطعم شدن و تلخ و تند شدن هويج مي‌شود.

برداشت بعد از گذشت ۶۰ تا ۸۵ روز از كاشت خريد بذر هويج و زماني صورت مي‌گيرد كه برگ‌ها از سبز به زرد تغيير يافته باشد. قطر ريشه هويج‌ها بايد به ۳٫۵-۲٫۵ سانتيمتر رسيده باشند. براي برداشت بايد بستر را با آب بخيسانيد. خاك‌هاي اطراف ريشه را هنگام برداشت كنار بزنيد. اگر هويج با شاخ و برگ برداشت شود، دسته‌اي گفته مي‌شود. اگر هويج بدون شاخ و برگ برداشت شود، كپه‌اي مي‌گويند. سر شاخه زني در مزرعه و سر برگ‌ها جدا شده و ۲٫۵ تا ۵ سانتيمتر از ساقه باقي مي‌ماند و ساقه قبل از بسته‌بندي بريده مي‌شود. هويج را در سطح وسيع با ماشين برداشت چغندرقند برداشت مي‌كنند.

قبل از نگهداري در انبار، انبار را با محلول ۲ درصدي سولفات مس تميز مي‌كنند. با شستشوي هويج‌ها و سپس قرار دادن در كيسه‌هاي پلاستيكي، هويج را در انبار در دماي صفر درجه سانتي‌گراد و رطوبت نسبي% ۱۰۰- ۹۵ به مدت ۴ تا ۶ ماه مي‌توان نگهداري كرد. هويج را دور از سيب، سيب‌زميني، گلابي و ساير ميوه‌هايي كه اتيلن توليد مي‌كنند، دور نگهداريد. ماندن هويج براي مدت طولاني در انبار سبب كم شدن قند آن مي‌شود. اگر هدف بذر گيري باشد، ريشه‌هاي خوب را جدا كرده و در بهار سال بعد اين ريشه‌ها كشت شده و در مرداد و شهريور بذر برداشت مي‌شود.

براي خريد بذر هويج و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: هويج، بذر هويج، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، هويج فرنگي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۵:۵۰ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

هندوانه ابوجهل

هندوانه ابوجهل

كاشت بذر هندوانه ابوجهل بسيار ساده است و بذرها به‌سرعت جوانه مي‌زنند. هندوانه با آفتاب كامل و خاك رسي شني نياز دارد. اگر فضاي كافي براي كاشت هندوانه ابوجهل نداريد مي‌توانيد با كمي مراقبت آن را در گلدان و در جايي نورگير بكاريد. هندوانه گياهي يك‌ساله و تقريباً رونده است كه نحوه رشد آن شبيه تاك است درنتيجه براي كاشت در گلدان حتماً بايد براي آن قيم (نگه‌دارنده) ببنديد. همچنين براي جدا نشدن هندوانه از بوته در طول رشد نبايد زير آن خالي باشد، براي اين كار مي‌توانيد هندوانه را بعد از كمي درشت شدن درون تور قرار دهيد و به محلي ببنديد.

براي كاشت هندوانه ابتدا خريد بذر هندوانه ابوجهل  آن را به مدت ۲۴ يا حداكثر ۴۸ ساعت در آب خيس نموده سپس گودال‌هايي به عمق ۲۰ سانتي‌متر ايجاد كرده و تا ارتفاع ۱۵ سانتي‌متر گودال را از خاك نرم و كود حيواني پوسيده پر مي‌كنيم. سپس ۲ تا ۳ عدد بذر هندوانه ابوجهل را داخل گودال قرار مي‌دهيم به‌طوري‌كه بذرها در عمق ۳ تا ۵ سانتي‌متري قرار بگيرد و بر روي آن خاك نرم مي‌ريزيم.

هندوانه براي رشد نياز به آفتاب كامل و طولاني و گرما در طول روز دارد، هندوانه به سرما بسيار حساس بوده و با شروع سرما گياه از بين مي‌رود. هندوانه در شهرهاي شمالي كشور و شهرهايي كه رطوبت بالايي دارند نيز رشد مناسبي داشته ولي رطوبت بالاي هوا احتمال بيماري‌هاي قارچي را نيز بالا مي‌برد كه بايد به اين نكته توجه داشت. بهترين دما براي جوانه‌زني هندوانه دماي ۱۵ تا ۲۵ درجه است درنتيجه بعد از رفع سرماي زمستان و گرم شدن هوا اقدام به كاشت نماييد. خاك هندوانه بايد غني باشد، براي اين امر مي‌توان قبل از كاشت به زمين كشت مقدار كود دامي پوسيده اضافه كرد.

هندوانه بايد بعد از رفع سرماي بهاره كشت شود، هندوانه را معمولاً به‌صورت جوي و پشته‌اي مي‌كارند. فاصله بين پشته‌ها را ۵۰ تا ۱۵۰ سانتي‌متر و فاصله بين بوته‌هاي هندوانه را نيز معمولاً ۵۰ تا حداكثر ۱۰۰ سانتي‌متر در نظر مي‌گيرند. اگر در شهري زندگي مي‌كنيد كه تابستان‌هاي كوتاهي دارد، بايد چند هفته قبل از شروع فصل بهار اقدام به كاشت بذرها در گلخانه يا محيطي گرم بنماييد.

براي خريد بذر هندوانه ابوجهل و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: هندوانه، بذر هندوانه، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، هندوانه ابوجهل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۷:۲۶ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل گازانيا الوان

گل گازانيا الوان

گازانيا از جمله گياهان مقاوم به خشكي است. البته آبياري كافي و منظم به گلدهي و كيفيت آن كمك مي‌كند اما به ياد داشته باشيد كه آبياري زياده از حد و يا سنگين بودن خاك و باقي ماندن آب به مدت طولاني در اطراف ريشه و ساقه‌هاي اين گياه منجر به پوسيدن آنان و در نهايت از بين رفتن گياه خواهد شد. بنابراين زماني كه حدود ۵ سانتيمتر از سطح خاك خشك شده بود نسبت به آبياري آن اقدام كنيد.

مكاني با وجود حداقل ۶ ساعت نور مستقيم آفتاب نياز دارند. در درون خانه نيز گلدان‌هاي گازانيا را در كنار پنجره‌هاي رو به جنوب يا غربي قرار دهيد تا نور كافي به آن برسد. شرايط نور كم منجر به عدم شكل‌گيري گل‌ها و همچنين عدم باز شدن و شكوفايي كامل گل‌ها مي‌شود. به‌عنوان‌مثال حتي در روزهاي ابري، گل‌ها حالتي نيمه‌باز دارند و كاملاً شكوفا نمي‌شوند.

بهترين دما براي گلدهي اين گياه ۳۰-۲۵ درجه است اما اصولاً گل گازانيا الوان به گرماي هوا مقاوم است و هر مقدار كه هوا گرم شود اگر به شكل صحيح آبياري شود، مشكلي ايجاد نمي‌شود. همچنين قسمت‌هاي طوقه و زيرزميني اين گياه دما را تا حدود صفر درجه مي‌تواند تحمل كند ولي هر مقدار كه دماي هوا از حدود ۱۵ درجه پايين‌تر بيايد، ابتدا گلدهي كاهش يافته و متوقف مي‌شود و سپس با سردتر شدن هوا برگسار زرد شده و در نهايت از بين خواهند رفت.

كاشت بذر گل گازانيا آسان‌ترين راه تكثير اين گياه است. شما مي‌توانيد اگر گياه گازانيا داريد، اواخر تابستان نسبت به جمع‌آوري بذر گل گازانيا اقدام كنيد. خريد بذر گل گازانيا را براي چند روز در مكاني خشك و به دور از نور مستقيم آفتاب قرار دهيد تا رطوبت اضافه خود را از دست بدهند. مي‌توانيد براي نگهداري بذرها تا سال بعد و فرارسيدن زمان مناسب كاشت آنان، از پاكت‌هاي كاغذي استفاده كنيد. بذرها را مي‌توان اوايل بهار به شكل مستقيم در خاك باغچه كاشت و يا اينكه حدود ۶ هفته قبل از شروع بهار و در مكاني محافظت‌شده همانند داخل خانه نسبت به كاشت بذرها اقدام كرد.

براي خريد بذر گل گازانيا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل گازانيا، گازانيا، بذر گازانيا، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۶:۴۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل اطلسي الوان (مخلوط)

گل اطلسي الوان

خاك مناسب باغچه براي كشت بذر گل اطلسي خاكي با زهكشي مناسب و تقويت‌شده توسط كمپوست و يا خاك‌برگ و يا كود پوسيده دامي عاري از علف هرز است. خاك را تا عمق ۲۰ سانتيمتري شخم زده و با كمك تقويت‌كننده‌ها و كمي شن بستر را براي انتقال نشاهاي اطلسي آماده مي‌كنيم. براي كاشت بذر گل اطلسي بايد مناطقي از باغچه كه روزانه بين حداقل ۵ تا ۶ ساعت از تابش مستقيم نور خورشيد برخوردار هستند انتخاب نمود. تابش بيشتر آفتاب به رشد بهتر خريد بذر گل اطلسي كمك مي‌كند.

در سايه قرار دادن گياه باعث كاهش گلدهي و كشيده شدن ساقه منجر مي‌شود. گياهان را در محيط كاملاً آفتابي بافاصله بين ۲۰ الي ۳۰ سانتيمتر و در محيط‌هاي كمي آفتابي بين ۱۰ الي ۲۰ سانتيمتر و در گلدان نيز در فاصله ۸ تا ۱۰ سانتيمتري از يكديگر كشت كنيد. براي داشتن گل‌بوته‌اي زيبا ساقه‌هايي كه طول آنها از ۱۵ سانتيمتر بلندتر شدند آنها را هرس كرده تا به توسعه بهتر گياه كمك مي‌كنيم. بعد از پژمرده شدن گياه نيز گل‌ها را به‌آرامي از ساقه جدا مي‌كنيم تا فرصت رشد دوباره براي گل‌هاي جديد را فراهم آوريم.

گياه اطلسي براي داشتن گل‌هاي پر و رشد مناسب به آبياري منظم نياز دارد. خاك هميشه بايد مرطوب باشد در طول هفته حداقل بايد يك‌بار اقدام به آبياري به‌صورت غرقابي نماييد و در روزهاي گرم تابستان تا دو بار نيز نياز به آبياري كامل دارد.

براي خريد بذر گل اطلسي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: اطلسي، بذر اطلسي، گل اطلسي، بذر، بذر گل، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۴:۲۹ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل آهار صورتي

گل آهار صورتي

بذر گل آهار يك بذر ارگانيك است. گل آهار گياهي يك‌ساله است كه رشد سريعي دارد داراي رنگ‌هاي مختلف آهار صورتي، آهار قرمز، آهار نارنجي، آهار سفيد، آهار زرد، آهار ارغواني، آهار مينياتوري و … است. مي‌توان گفت گل آهار رنگين‌كماني از گل‌هاست كه باعث زيبايي محيط مي‌شود. از گل آهاري براي تزئين حاشيه‌ها و كاشت خريد بذر گل آهار در گلدان و سبد گل و دسته‌گل استفاده مي‌شود. گل آهاري داراي برگ‌هاي به نسبت پهن، دراز و نوك‌تيز و تا حدودي خشن است. رنگ برگ‌هاي گل آهاري خاكستري است. خاستگاه گل آهاري كشور مكزيك مي‌باشد.

اين گياه به خاكي نياز دارد كه زهكش مناسب داشته باشد. همچنين اگر مقداري كود دامي پوسيده به خاك اضافه شود، سبب بهبود خصوصيات فيزيكي و شيميايي خاك شده و رشد گياه را بهبود مي‌بخشد. به‌طوركلي اين گياه در خاك باغچه به‌راحتي رشد مي‌كند. اين گياه خشك‌سالي و كم‌آبي را حتي در روزهاي گرم سال تحمل مي‌كند. اين گياه براي رشد مطلوب به رطوبت كافي نياز دارد.

به اين نكته هم حتماً توجه شود كه هيچ وقت اقدام به نگهداري گل و گياهان بيروني در منزل نكنيد چون درون منزل نور و تهويه هواي كافي براي رشد گياهان و درختان بيروني وجود ندارد. حتي كاشت بذر گل آهار هم ممكن است با مشكل مواجه شود در كل اگر مكاني براي كاشت آهار نداريد و مجبور هستيد كه در منزل اين كار را بكنيد بهتر است گلدان خزانه را روي پنجره جنوبي بگذاريد تا نور كافي به آن برسد.

براي خريد بذر گل آهار و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل آهار، آهار، بذر آهار، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۵:۵۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل آفتابگردان زينتي

گل آفتابگردان زينتي

گل آفتابگردان داراي گلبرگ‌هايي با رنگ‌هاي مختلف از جمله قرمز، زرد، نارنجي، بنفش، قرمز، سفيد و رنگ‌هاي تركيبي مي‌باشد كه شاداب و زيبا بوده، قطر گل‌هاي آن معمولاً ۱۵ تا ۳۰سانتي‌متر بوده و گاهي كم پر و گاهي پرپر ديده مي‌شود. از گل آفتابگردان براي كاشت در گلدان يا حاشيه باغ‌ها و به‌عنوان گل شاخه بريده استفاده مي‌شود.

بذر گل آفتابگردان داراي بذرهاي درشت و قوي بوده كه در اكثر اوقات به‌صورت مستقيم در زمين اصلي كشت مي‌شود (دماي محيط حداقل ۱۵ درجه باشد). گل آفتابگردان زينتي داراي بذرهاي كوچك‌تري نسبت به تخمه آفتابگردان خوراكي بوده و به‌سادگي تحت شرايط دمايي مناسب جوانه مي‌زنند. اولين قدم براي كاشت بذر گل آفتابگردان الوان تزئيني انتخاب خاك مناسب است. برخي از خاك‌هاي باغچه ممكن است مانع سبز شدن بذر و مرگ جوانه بشود بهتر است از خاك‌هاي آماده و بسته‌بندي استفاده كنيد.

بهترين تركيب خاك براي كاشت اين بذر شامل ۳۰ درصد كوكوپيت + ۵۰ درصد پيت ماس يا ورمي كمپوست + ۲۰ درصد پرليت دانه‌ريز است. ابتدا خريد بذر آفتابگردان را داخل آب ولرم بريزيد تا به مدت چند ساعت خيس بخورند (حداقل ۳ تا ۱۰ ساعت). اين عمل باعث شده تا پوست خارجي بذرها نرم و شكسته شود و جوانه‌زني تسريع شود. بذرها به‌طور طبيعي بعد از اين مدت بايد ته طرف بروند.

براي خريد بذر آفتابگردان و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

1- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

2- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

3- تماس با شماره موبايل: 09135555833


برچسب: گل آفتابگردان، آفتابگردان، بذر آفتابگردان، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۰:۲۸ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

كدو حلوائي سبز

كدو حلوائي سبز

بيشتر كدوئيان زراعي براي رشد در دماهاي از ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتي‌گراد سازگار شده‌اند و كمتر در دماهاي پايين‌تر رشد مي‌كنند و با يخبندان خسارت مي‌بينند و از بين مي‌روند. بذر كدو در دماي ۱۲ درجه سانتي‌گراد شروع به جوانه زدن كرده ولي دماي اپتيمم براي جوانه‌زني ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتي‌گراد است. رشد گرده در كدوها در دماي ۸ تا ۱۰ درجه سانتي‌گراد آغاز مي‌شود.

ابتدا تصميم بگيريد براي كاشت بذر كدو چه راهي را مي‌خواهيد انتخاب كنيد. براي كاشت كدو دو را وجود دارد: مي‌توان از طريق خريد بذر كدو آن را كاشت و يا بوته‌هاي كوچك و آماده آن را از بيرون تهيه كرد و در زمين كاشت. در زمان كاشت كدو شما مي‌توانيد بذرها را به‌صورت جوي و پشته‌اي يا به‌صورت خطي بكاريد كه بستگي به ميزان فضاي شما دارد.

دانه‌هاي كدو سبز را مي‌توان بعد از رفع سرما در منطقه كاشت. دماي مناسب براي كاشت كدو ۱۳ درجه سانتي‌گراد است. در هر گودال دو يا سه بذر كدو را در عمق ۳ سانتي‌متر با هم بكاريد. فاصله گودال‌هاي كاشت را ۷۵ سانتي‌متر و فاصله رديف‌ها را ۹۰ سانتي‌متر در نظر بگيريد. بعدازآن كه دانه‌ها جوانه زدند و برگ واقعي تشكيل دادند بوته‌ها را تنك كنيد.

زماني كه نهال‌هاي كدو به وجود آمدند اطراف آن‌ها مالچ اضافه كنيد. مالچ باعث حفظ رطوبت خاك مي‌شود، همچنين باعث مي‌شود دماي زمين ثابت بماند. اين دو مورد باعث مي‌شوند كه گياه كدو در زمان كوتاه‌تري محصول بدهد و باردهي بيشتري هم داشته باشد. بوته‌هاي كدو در هر هفته به ميزان ۲ اينچ آب نياز دارند. اگر در منطقه شما بارندگي به‌اندازه كافي انجام نمي‌شود، بايد آبياري دستي انجام دهيد.

براي خريد بذر كدو و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كدو، بذر كدو، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، كدو حلوائي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۷:۰۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

كاكتوس اچينو گرزوني تيغ زرد

كاكتوس اچينو گرزوني تيغ زرداين گياه در حد متوسط گرما در فصل بهار تا پاييز و شب‌هاي خنك نياز دارد. هواي زمستان بايد خنك باشد (حدود ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتي‌گراد). كاكتوس‌هايي كه تار دارند بايد در محلي با دماي حداقل ۱۶ درجه نگهداري شوند. همچنين توجه داشته باشيد كه تهويه مناسب از جمله نيازهاي كاكتوس است. بهترين درجه براي نگهداري كاكتوس‌ها ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتي‌گراد است.بايد توجه داشته باشيد كه ميزان تابش نور و روشنايي محيط نگهداري كاكتوس‌ها در شكل ظاهري كاكتوس‌ها، رنگ گل، تعداد گل‌ها، ساقه‌ها و شكل غنچه‌هاي گل اهميت فراواني دارد.

در مرحله آخر بذر كاكتوس را بر روي سطح موردنظر بپاشيد طوري كه بذرها به فاصله ۱ الي ۲ سانتي‌متر از يكديگر فاصله داشته باشند. سپس در ظرف را بگذاريد در غير اين صورت نايلون يا پلاستيك بر روي آن بكشيد و سپس بذر كاشته شده را در دماي ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتي‌گراد قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه بذر زير نور مستقيم خورشيد نباشد. بعد از ۱۰ روز بذرها جوانه مي‌زنند و شروع به رشد مي‌كنند. شما بايد پس از كاشت خريد بذر كاكتوس، هر دو هفته يك‌بار سم قارچ‌كش را بر روي بستر خاك به اندازه استاندارد اسپري كنيد. كاكتوس تا سه ماهگي نياز به هيچ كودي ندارد. به بذر كاكتوس هر از چند گاهي سر بزنيد تا حشرات و موارد مشكوك را شناسايي كنيد.

با توجه به استقامت و بردباري كاكتوس‌ها نسبت به شرايط محيطي و گسترش آپارتمان‌نشيني و زندگي پرمشغله امروزي سال‌به‌سال بر تعداد پرورش‌دهندگان اين گياه افزوده مي‌شود. كاكتوس يكي از گياهان پرطرفدار است كه مي‌توانيد يك گياه عالي براي آپارتمان‌هاي بدون بالكن امروزي باشد. برخي از افراد به اين دليل كاكتوس‌ها را دوست دارند كه فكر مي‌كنند اين گياه مقاومت بيشتري نسبت به ساير گياهان دارد و در نتيجه نگهداري از آن هم زحمت كمتري خواهد داشت.

براي خريد بذر كاكتوس و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كاكتوس، بذر كاكتوس، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، كاكتوس اچينو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۳:۱۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

فيساليس (عروسك پشت پرده) نارنجي

فيساليس

برگ‌هاي فيساليس به‌صورت متناوب و قلبي تا بيضوي شكل و كرك دار است و حاشيه برگ‌ها به‌صورت ساده مي‌باشد. طول دم برگ بين 4 -5 سانتي‌متر و پهنك برگ به ابعاد 6 در 5/3 سانتي‌متر است. گل‌هاي عروسك پشت پرده، در زاويه بين برگ‌ها و شاخه اصلي توليد مي‌شوند و به رنگ‌هاي سفيد، آبي، زرد و ارغواني ديده مي‌شوند گل‌آذين منفرد و هرمافروديت، داراي گل‌هاي متقارن با تخمدان تحتاني مي‌باشد كه از 5 كاسبرگ پيوسته و 5 گلبرگ به رنگ زرد كمرنگ با لكه‌هاي سياه و كرك دار، 5 پرچم و يك مادگي تشكيل گرديده است.

فيساليس گياهي است كم‌توقع و مناسب براي اقليم‌هاي نيمه گرمسيري. اگرچه ارقامي از اين گياه بذر فيساليس در كوهستان‌ها و مناطق سردسيري رشد مي‌كنند اما براي توليد تجاري و اقتصادي، كشت و پرورش آن در فضاهاي بسته اعم از زيرپوشش پلاستيك يا سايه‌بان صورت مي‌گيرد. با اينكه بذر فيساليس جزو گياهان بي‌تفاوت به طول روز بوده اما نياز به حداقل ۹-۸ ساعت نور آفتاب دارد. چنانچه اين خريد بذر فيساليس در شرايط نور زياد قرار گيرد بايستي از سايه‌بان‌هاي ۳۰% براي كنترل نور استفاده نمود. از نظر دما، صفر فيزيولوژيك اين گياه، ۳/۶ درجه سانتي‌گراد است.

اين گياه كه داراي انواع يك‌ساله و چندساله نيز است. از ارتفاعي حدود 100 سانتيمتر برخوردار است. فيساليس گياه بومي كشور مكزيك بوده و از آنجا به سراسر اروپا انتشار يافته است. ميزان توليد آن در سال 2001 ميلادي حدود 600 تن گزارش شده كه 80 درصد آن به ايالات متحده صادر شده است. اين سبزي ميوه‌اي جزو پنج سبزي برتر مكزيك محسوب شده و به‌طور متوسط هر مكزيكي در سال، 5/3 كيلوگرم از آن را مصرف مي‌كند. فيساليس كه به گيلاس زميني نيز شهرت دارد، داراي بافتي همچون گوجه فرنگي و طعمي همچون آناناس و توت فرنگي مي‌باشد و از اين جهت ميوه‌اي منحصربه‌فرد محسوب مي‌شود.

براي خريد بذر فيساليس و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: فيساليس، بذر فيساليس، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۳۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

طالبي سمسوري

طالبي سمسوري

كاشت خربزه به‌صورت مستقيم صورت مي‌گيرد به خاطر اينكه ريشه‌هاي آن حساس به جابه‌جايي است. در مناطق معتدل بذر طالبي را مستقيماً در اواخر يا اواسط بهار در محل اصلي مي‌كارند و در مناطق گرمسير بذر طالبي در اواسط زمستان كاشته مي‌شود. آب‌وهواي مناسب براي خربزه يك فصل نسبتاً طولاني عاري از يخبندان همراه با نور فراوان و حرارت هواي خشك و رطوبت كافي خاك است. كشت طالبي مانند بقيه گياهان هم‌خانواده به‌صورت جوي پشته و كپه‌اي و به روش نمكاري است.

تعداد ۳ الي ۵ خريد بذر طالبي خيس‌خورده در هر كپه كاشته مي‌شود. بعد از سبز شدن تعداد بوته‌ها به ۲ يا ۳ و گاهي به يك بوته كاهش داده مي‌شود و اين زماني است كه بوته ۴ برگي شده باشد فاصله بين دو بته حدود ۶۰ تا ۱۰۰ سانتي‌متر و فاصله دو خط كشت بين ۲ تا ۳ متر است. براي داشتن محصولي زودرس يا در مناطقي كه دوره رشد كوتاه است مي‌توان در گلخانه يا شاسي داخل گلدان‌هاي جيفي پات اقدام به كشت كرد و در زمان مناسب بوته‌هاي آماده‌شده در جيفي پات را به محل اصلي منتقل نمود. مقاوم كردن بوته‌ها قبل از انتقال به محل اصلي الزامي است.

مراقبت‌هاي لازم پس از كاشت نشاء خربزه عبارت‌اند از آبياري، دفع علف‌هاي هرز و سله شكني است. پس از كشت آبياري اهميت زيادي دارد. به‌طوري‌كه يك دوره خشكي شديد باعث ريزش گل‌ها و ميوه‌ها مي‌شود. پس از انتقال نشا بايد ابتدا روزانه آبياري صورت گيرد و پس از آن بسته به نوع خاك و شرايط آب و هوايي هر ۷ روز يك‌بار بايد آبياري انجام گيرد. زمان برداشت به عوامل مختلفي بستگي دارد، اين گياه گونه‌هاي زودرس، ميان‌رس و ديررسي دارد. لذا موقع برداشت آن‌ها به نوع واريته هم بستگي دارد. از ديگر عوامل زمان برداشت فاصله تا بازار مصرف است.

براي خريد بذر طالبي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

1- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

2- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

3- تماس با شماره موبايل: 09135555833


برچسب: خربزه، بذر خربزه، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، طالبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۰:۱۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)