گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

شلغم بنفش و سفيد

شلغم بنفش و سفيد

براي كاشت شلغم در باغچه ابتدا بايد زميني را كه مي‌خواهيد بذر شلغم در آن بكاريد را شخم بزنيد و به خاك آن كود دامي اضافه كنيد و خاك را خوب به هم بزنيد تا كود با خاك تركيب شود سپس خاك را خوب خورد كرده و سطح خاك را صاف كنيد. توجه داشته باشيد اضافه كردن كود دامي كهنه به خاك باعث رشد بهتر سبزي مي‌شود. خريد بذر شلغم را بر روي بستري كه آماده كرديد بپاشيد.

بذرها خيلي نزديك هم و فشرده پاشيده نشوند. بهترين فاصله براي ترب­ها ۱۰ سانتيمتر هست؛ زيرا بعداز اينكه بزرگ‌تر شدند توي هم رفته و رشد خوبي نخواهند داشت و محصول خوبي نمي‌دهند. كافي است بر روي بذر شلغم حدود نيم سانتيمتر كود دامي يا خاك بپاشيد و به‌آرامي خوب آب بدهيد. بهتر است ۱۰ روز اول با آبپاش آبياري بكنيد تا بذرها جابجا نشوند. در حدود ۵ تا ۱۰ روز طول مي‌كشد كه بذرها سبز بشوند. بعد از اينكه بذرها سبز شده و كمي بزرگ‌تر شدند اگر فاصله برخي شلغم‌ها به هم نزديك هست بهتر است برخي‌ها را از خاك دربياوريد و تراكم را كمتر كنيد.

شلغم توسط بذر پرورش داده مي‌شود. اين سبزي براي رشد كردن و جوانه زدن به ميزان آب زيادي نياز دارد. سطح خاك بايد هميشه مرطوب باشد. شلغم اين قابليت را دارد تا در هر نوع خاكي كاشته شود؛ اما زمين‌هاي با خاك سنگين كه رطوبت را در خود نگه مي‌دارند بهترين گزينه هستند. براي اين منظور زمين‌هاي رسي گزينه مناسبي هستند. شلغم در دماي ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتي‌گراد به‌خوبي رشد خود را ادامه مي‌دهد. اين سبزي هواي معتدل سرد را بيشتر مي‌پسندد. شلغم براي رشد نياز به نور كامل خورشيد دارد.

براي خريد بذر شلغم و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: شلغم، بذر شلغم، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۹:۲۴ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

شنبليله

شنبليله

بذر شنبليله يك بذر ارگانيك است. شنبليله را مي‌توان به‌صورت خام با سبزي خوراكي و همچنين پخته‌شده مصرف كرد. اين گياه داراي طعم معطري است. شنبليله از جمله گياهان بومي ايران است. گياهي خوش‌خوراك كه ارزش غذايي بالايي دارد. علاوه بر شاخ و برگ شنبليله، دانه شنبليله نيز سرشار از مواد مغذي است و قابل‌مصرف است. شنبليله داراي مواد چربي، نشاسته مواد ازت و فسفر به همراه ماده به نام گونل لين است.

بذر معمولي سبزي معمولاً به‌صورت كيلويي عرضه مي‌شود و ناخالصي دارد و بخشي از آن را تخم علف تشكيل مي‌دهد و نسبت به بيماري‌ها مقاومت پاييني دارد و انتخاب مناسبي براي كاشت بذر شنبليله در آپارتمان و ابعاد كوچك مثل گلدان نيست. برخلاف تصور خيلي از ما بذر اصلاح‌شده به معناي دست‌كاري ژنتيكي و تراريخته نيست. بلكه به معناي دقت در بذرگيري و انتخاب محصول مناسب براي بذرگيري است و گرده افشاني و تلقيح به‌صورت علمي و بر اساس استاندارهايي انجام مي‌گيرد. درنتيجه بذر اصلاح‌شده نسبت به بيماري و آفات مقاوم است و درصد خلوص بالاتري دارد. همچنين از نظر رنگ و شادابي برتر از بذرهاي معمولي‌اند. درنتيجه انتخاب مناسب‌تري براي كاشت بوده و تجربه بسيار خوبي از كاشت را به همراه دارد.

خريد بذر شنبليله، خاك استاندارد (كمپوست پيشنهاد مي‌شود)، گلدان مناسب، دستكش، آبپاش كوچك، بيلچه و الك تنها ابزارهاي كاشت شنبليله در آپارتمان هستند. ابتدا بذرها را براي مدت ۱۰ ساعت و حداكثر ۳ روز خيس مي‌كنيم. خاك را الك كرده تا نرم و يكدست شود. گلدان موردنظر را از خاك مرغوب (كمپوست آماده) پر مي‌كنيم (بيش از ۳/۴ گلدان). گلدان انتخابي بايد زهكشي خوبي داشته باشد (در انتهاي آن سوراخ مناسبي براي خروج آب اضافي باشد).

براي خريد بذر شنبليله و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: شنبليله، بذر شنبليله، سبزي شنبليله، بذر، بذر سبزي، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۳۸ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

درخت زالزالك

زالزالكدرختچه زالزالك به خاك تقريباً سبك يا متوسط نياز دارد اما خاك‌هاي سنگين و فقير از نظر مواد غذايي را نيز مي‌تواند تحمل كند. در خاك‌هايي با pH اسيدي، خنثي و قليايي رشد مي‌كند. همچنين مي‌تواند در خاك‌هاي بسيار اسيدي و بسيار قليايي نيز رشد كند. خاك آن از نظر رطوبتي بايد مرطوب باشد و آبياري مناسبي انجام شود. ولي خشكي را نيز تحمل مي‌كند. درخت يا درختچه زالزالك مي‌تواند آلودگي هوا را نيز تحمل كند. زالزالك محل‌هاي آفتابي كامل تا نيمه سايه را ترجيح مي‌دهد.

كاشت زالزالك با استفاده از كشت بذر زالزالك صورت مي‌گيرد. ابتدا بذرها را در نايلوني كه چند سوراخ دارد قرار دهيد سپس بذر زالزالك را لابه‌لاي ماسه مرطوب قرار دهيد. منظور از مرطوب اين است كه كاملاً خيس نباشد و وقتي ماسه را در دست مي‌گيريد و مي‌فشاريد آب از آن چكه نكند. سپس آن را در نايلوني كه عرض كرديم قرار دهيد و به مدت ۸ هفته در مكاني گرم قرار دهيد و هر چند روز يك‌بار رطوبت را چك كنيد. دقت كنيد رطوبت خيلي مهم است.

بعد از انجام مراحل نوبت به مرحله سرمادهي است. مرحله سرمادهي حدود ۲ ماه الي ۳ ماه مي‌باشد و در همين مرحله امكان اين هست كه جوانه‌زني كند. خريد بذر زالزالك براي جوانه‌زني بهتر به يك دوره سرمادهي نيز نياز دارد. به علت وضعيت پوششي بذر درخت زالزالك و هم طي دوره جنيني، اصولاً بذر اين نهال دير سبز مي‌كند به همين جهت براي جوانه زدن سريع ميوه‌ها چيده و مي‌گذارند و سپس به مدت ۳ يا ۴ ماه در دماي ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتي‌گراد بعد به مدت ۵ ماه در دماي ۴ درجه سانتي‌گراد در ماسه يا خزه مرطوب نگهداري مي‌كنند و آنگاه در بهار مي‌كارند.

براي خريد بذر زالزالك و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: زالزالك، بذر زالزالك، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، درخت زالزالك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۴:۵۷ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

درخت كاج سيمبرا (سوئيسي)

كاج سيمبرا

درخت كاج سيمبرا (سوئيسي) كه به كاج سنگ سوئيسي معروف است. ارتفاع آن معمولاً به ۲۵ متر مي‌رسد و قطر تنه به ۱/۵ متر هم مي‌رسد. رشد آن كند بوده و نسبت به دماي ۲۰ درجه زير صفر و باد زياد بسيار مقاوم است. كاشت كاج با خريد بذر كاج سيمبرا ساده‌ترين روش تكثير درخت كاج است. در فصل تابستان هفته اي دو بار و در فصل زمستان هفته اي يك بار اقدام به آبياري كاج كنيد. توجه كنيد كه بهتر است خاك درخت هميشه مرطوب باشد.

برگ‌هاي سوزني آن، انبوهي زيبا از رنگ سبز تيره است كه چشم همگان را به خود خيره مي‌كند. اين درخت در فضاهاي بسياري مانند پارك‌ها، حياط خانه‌ها و جنگل‌ها ديده مي‌شود. كاج از خانواده بازدانگان است كه از كهن‌ترين گياهان روي زمين هستند. زيستگاه اصلي بذر كاج سيمبرا در استراليا است. بذر كاج سيمبرا علاوه بر آنكه جنبه ي زينتي دارند، بسيار مقاوم در برابر بادهاي شديد مي باشند و لذا در امر باد شكني نيز مورد استفاده هستند.

براي خريد بذر كاج سيمبرا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كاج، بذر كاج، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، درخت كاج،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۶:۲۳ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

درخت افرا روبروم قرمز

درخت افرا روبروم قرمز

اين درخت زيبا برگ‌هاي سه تا پنج لبه‌اي دانه‌دانه داري به رنگ قرمز تا نارنجي دارد. اين درخت زيبا تاجي بيضي مانند دارد. افرا روبروم قرمز بومي مناطقي از آمريكاي شمالي است. اين درخت به دليل زيبايي منحصربه‌فردي كه دارد موردتوجه قرار مي‌گيرد. ارتفاع افرا روبروم قرمز با توجه به شرايط اقليمي متغير و بين ۵ تا ۱۵ متر و گاهي بيشتر تا ۲۰ متر نيز مي‌رسد. از خواص افرا اين نكته قابل ذكر است كه شيره افرا يكي از شيريني هاي مورد نياز شما است كه مي توانيد جايگزين شكر كنيد. شيره افرا به وسيله جوشاندن شيره جمع آوري شده از درخت افراي شيرين بدست مي آيد.

كاشت افرا روبروم قرمز از طريق بذر درخت افرا و قلمه صورت مي گيرد. براي اين منظور پس از آماده نمودن زمين سطح كشت بذرها را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم خيس كنيد، سپس بذر درخت افرا را در درون كيسه‌اي سربسته كه در درون آن خاك گلدان، پيت ماس، شن و ماسه قرار دارد بگذاريد. پس از آن چندين سوراخ در پلاستيك براي گردش هوا ايجاد كنيد. بذرها را تا زمان جوانه‌زني مرطوب نگه داريد. پس از گذشت مدت زماني بذرها جوانه مي‌زنند. در اين هنگام مي‌توانيد خريد بذر درخت افرا را به گلدان منتقل كنيد. همچنين مي‌توانيد بذرها را به‌صورت مستقيم در گلدان نيز مورد كشت قرار دهيد. پس از آنكه نهال به حد معيني از رشد رسيد آن را به زمين اصلي يا گلدان بزرگ‌تر منتقل كنيد.

در روش قلمه‌زني از شاخه‌هاي تازه درختچه افرا قلمه تهيه كنيد و سپس آن را بكاريد و آبياري كنيد، طوري كه هميشه مرطوب باشد. پس از مدتي قلمه صاحب ريشه مي‌شود و رشد خود را آغاز مي‌كند. فاصله كاشت بذر افرا روبروم بين ۲۰ تا ۴۰ سانتي‌متر و فاصله كاشت نهال بين ۱٫۵ تا ۲ متر است. عمق كاشت بذر ۱ تا ۳ سانتي‌متر مي‌باشد. براي رشد به خاك حاصلخيز و غني نياز دارد، خاك بايد از زهكشي مناسبي برخوردار باشد. گلدهي درخت افرا روبروم قرمز فصل بهار است. به آبياري متوسط و كمي نياز دارد. افرا روبروم به نور خورشيد براي رشد نياز دارد.

براي خريد بذر درخت افرا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: افرا، بذر افرا، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، درخت افرا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۷:۵۴ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

چمن آكواريومي مونت كارلو

چمن آكواريومي مونت كارلو

با استفاده از چمن مونت‌كارلو مي‌توانيد محيط آكواريوم خود را به‌طور طبيعي زيبا و دل‌باز كنيد و محيط واقعي به وجود بياوريد و از آن لذت ببريد. از گياهان چندساله است.دماي مناسب براي رشد اين گياه ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتي‌گراد است. به آبياري زيادي نياز دارد. هميشه بايد پر آب باشد. از گياهان آفتاب دوست است كه براي رشد به نور زياد خورشيد نياز دارد. در برابر سايه مقاوم است.

براي كاشت چمن مونت‌كارلو بهتر است از خاك مخصوص چمن مونت‌كارلو استفاده نماييد. اين خاك به‌صورت شن ريز است و تمام مواد مغذي موردنياز گياه را در خود دارد.دليل اينكه از اين خاك براي آكواريوم استفاده مي‌شود اين است كه مثل شن است نه آب را كثيف مي‌كند و نه بر روي سطح آب مي‌آيد. ابتدا مقداري شن دانه متوسط يا دانه ريز كف ظرف خود بريزيد. سپس يك لايه ۲ الي ۳ سانتي از خاك مخصوص آكواريوم بر روي شن‌ها ريخته و سطح را صاف كنيد سپس روي سطح خاك خوب آب اسپره كنيد.

اكنون بذر چمن مونت‌كارلو را روي خاك بپاشيد و مجدد روي آن آب اسپره كنيد. اينكه چه مقدار براي بذر چمن مونت‌كارلو را بر روي خاك بريزيد بستگي به شما دارد هر چقدر بيشتر بريزيد چمن شما پرپشت‌تر مي‌شود هرچند اگر كمتر هم بريزيد بعد از مدتي سطح پر خواهد شد. حالا روي ظرف را با سلفون خوب ببنديد و ظرف كاشته شده را در مكاني گرم مثل پشت بخاري بگذاريد هر چقدر جاي خريد بذر چمن مونت‌كارلو گرم باشد زودتر سبز مي‌شوند.

براي خريد بذر چمن مونت‌كارلو  و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: چمن، بذر چمن، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، چمن آكواريومي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۱:۵۷ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

چغندر لبويي

چغندر لبويي

چغندر لبويي را به خاطر ريشه‌هاي شيرين آن مي‌كارند و به‌عنوان پيش‌غذا و در سالاد و برخي از غذاها استفاده مي‌شود، چغندر لبويي گياهي دوساله بوده، در سال اول كاشت، چغندر توليد ريشه مي‌كند و در همان سال قابل‌برداشت است و در سال دوم توليد گل و بذر مي‌كند و مواد قندي به ساقه‌هاي آن مي‌رود و در نتيجه برگ‌هاي شيرين‌تري به وجود مي‌آورد. چغندر لبويي در هر آب و هوايي رشد مي‌كند ولي هواي خنك را ترجيح مي‌دهد و بهترين رشد را دارد.

چغندر به‌سادگي در گلدان رشد مي‌كند و علاوه بر ريشه خوراكي آن به خاطر برگ‌هاي زيبايش گلدان جذابي را به وجود مي‌آورد. قطر ريشه چغندر حدوداً از ۳ تا ۷ سانتي‌متر بوده و طول برگ‌هاي آن گاهي به ۳۰ سانتي‌متر نيز مي‌رسد. انشعابات اطراف ريشه متورم گاهي به ۹۰ سانتي‌متر نيز توسعه پيدا مي‌كنند. مكان نگه‌داري چغندر بايد نورگير و داراي آفتاب مستقيم باشد. بهتر است قبل از كاشت بذر چغندرها را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در آب خيس كنيد. بذر چغندر را معمولاً از اوايل بهار تا اواسط پاييز مي‌كارند ولي بهترين زمان براي كاشت بهاره، دو هفته قبل از آخرين سرما و براي كاشت پاييزه يك ماه قبل از شروع سرما است.

چغندر لبويي را در مناطق سرد و معتدل اوايل اسفند و در مناطق گرم اواخر تابستان و شهرهاي گرمسيري كه زمستان‌هاي گرمي دارند در اواخر پاييز اقدام به كاشت خريد بذر چغندر مي‌كنند. مرحله اول آماده‌سازي زمين كاشت است. ابتدا مقداري كود دامي پوسيده بر بستر كشت ريخته و خاك را زيرورو كنيد تا نرم و يكنواخت شود. خاك چغندر لبويي بايد داراي زهكشي خوبي باشد. خاك‌هاي سنگين باعث بدفرم شدن ريشه مي‌شود.

براي خريد بذر چغندر و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: چغندر، بذر چغندر، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۶:۱۴ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

توت فرنگي كاماروسا

توت فرنگي كاماروسا

به‌طوركلي بذر توت فرنگي كاماروسا از طريق پاجوش، رانر (رونده) و تقسيم ريشه تكثير مي‌شود و كاشت بذر توت فرنگي بخصوص براي كاشت تجاري مناسب نيست و تنها براي يادگيري و آموزش، كارهاي تحقيقاتي، كاشت خانگي و… از كاشت بذر بهره مي‌برند. كاشت خريد بذر توت فرنگي كاماروسا كمي مشكل بوده و به مبتديان توصيه نمي‌شود ولي مي‌توانيد براي شروع در بسته‌هاي كوچك تهيه نموده و شروع به كاشت توت نماييد.

معمولاً بذرها بدون رفع نياز سرمايي نيز جوانه مي‌زنند ولي سرما دادن به بذر قبل از كاشت باعث بالا رفتن درصد جوانه‌زني و موفقيت خواهد شد. توت فرنگي نياز سرمايي كوتاهي دارد. ابتدا بذر توت فرنگي را به مدت ۱۰ تا ۲۰ روز در يخچال قرار مي‌دهيم. بذرها را با همان بسته‌بندي مي‌توانيد داخل يخچال قرار دهيد يا اينكه آن‌ها را درون ظرف درب­دار شفاف كه با پيت ماس پر شده است بكاريد و سپس درون يخچال بگذاريد.

اين ميوه امروزه اغلب به‌صورت هيدروپونيك (آبكشت) كشت مي‌شود. ازآنجاكه در اين نوع كشت اغلب شرايط محيط قابل‌كنترل است، نتيجه مطلوب‌تر است و ميزان عملكرد به‌صورت چشمگيري افزايش خواهد داشت. البته تنش‌هاي موجود در طبيعت خود باعث افزايش طعم و بوي آن مي‌شوند كه با سيستم آبكشت اين عطروطعم كاهش مي‌يابد.

خواص توت فرنگي يكي آن كه حاوي مقادير زيادي آنتي‌اكسيدان، ويتامين و مواد مغذي است. توت فرنگي خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي، سكته مغزي، سرطان، فشارخون، يبوست و ديابت را كاهش مي‌دهد. همچنين توت فرنگي به دليل اينكه حاوي اسيدفوليك است، براي زنان باردار توصيه مي‌شود. يك‌دانه توت فرنگي ۱۰۰ گرمي شامل تقريباً ۳۳ كيلوكالري انرژي، منبع عالي از ويتامين ث، منبع خوبي از منگنز است و ميزان كمي از ويتامين‌هاي ديگر و مواد معدني موردنياز در رژيم غذايي را فراهم مي‌كند.

براي خريد بذر توت فرنگي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

1- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

2- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

3- تماس با شماره موبايل: 09135555833


برچسب: توت فرنگي، بذر توت فرنگي، ميوه توت فرنگي، بذر، بذر ميوه، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۳:۵۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

پونه

پونه

پونه گياهي علفي بوده و از خانواده نعنائيان به شمار مي‌رود. طعم اين گياه در ابتدا گرم، تقريباً گس و تلخ است و بعد از مدتي در فرد ايجاد حس خنكي مي‌نمايد. پونه علاوه بر مصارف آشپزي، به‌عنوان يكي از گياهان دارويي نيز كاربرد فراوان دارد. جوشانده پونه براي درمان سرماخوردگي و آنفولانزا بسيار مثمر ثمر بوده و به‌عنوان يك پني‌سيلين طبيعي باعث رفع عفونت بدن مي‌گردد. علاوه بر اين براي درمان ناراحتي‌هاي معده، تقويت لثه‌ها و تقويت سيستم ايمني بدن نيز كاربرد فراوان دارد. همچنين به دليل عطر تند و قوي پونه، كاشتن اين گياه در كنار ساير سبزيجات باغچه از جمله لوبيا بسيار مفيد بوده و باعث دفع حشرات و آفات از آن‌ها خواهد شد.

قبل از بذر پونه ابتدا زمين را شخم زده و سپس سطح خاك را به‌خوبي صاف نماييد. بستر كشت را قبل از بذرپاشي به‌خوبي آبياري نماييد. كرت‌هايي با فاصله ۵۰ الي ۶۰ سانتي‌متر از هم ايجاد كرده و سپس بذر پونه را با فاصله ۲۰ الي ۳۰ سانتي‌متري و در عمق نيم سانتي‌متري خاك قرار دهيد. بهتر است حدود نيم الي يك سانتي‌متر روي بستر كشت كود دامي سرند شده بپاشيد. مجدداً از طريق آبپاش اقدام به آبياري زمين كشت شده نماييد. بعد از رويش گياهان، نياز مراقبتي آن‌ها به حداقل مي‌رسد.

پونه از جمله گياهان حساس به سرما بخصوص در مراحل اوليه رشد است. ازاين‌رو بهترين زمان كاشت آن فصل بهار و پس از گذر سرماي زمستانه (اواخر ارديبهشت تا اواخر خردادماه) است. البته گفتني ست كه در فصل پاييز نيز مي‌توان نسبت به كاشت بذر پونه اقدام نمود. بايد توجه داشته باشيد كه بستر كشت گياه پونه بايد در معرض تابش آفتاب مستقيم قرار گيرد تا بدين ترتيب گياه به نحو احسن رشد كرده و اسانس توليدي آن افزايش يابد. پونه گياهي با ريشه‌هاي سطحي است كه توانايي جذب آب از عمق خاك را ندارد. ازاين‌رو توصيه مي‌شود آبياري خريد بذر پونه به‌صورت سطحي و در فاصله‌هاي زماني كوتاه و منظم صورت پذيرد. با توجه به شرايط محيطي گياه را روزانه دو بار آبياري نماييد.

براي خريد بذر پونه و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: پونه، بذر پونه، سبزي پونه، بذر، بذر سبزي، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۳۶ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

پياز سفيد

پياز سفيد

پياز بسته به اينكه در چه نوع خاك و زميني كشت شود ممكن است تند شود و يا تندي آن كم‌تر گردد و اصطلاحاً رو به شيرين شدن بگذارد. خاك‌هاي گلي چون محتوي سولفور زيادي هستند پياز را تند مي‌كنند. در مقابل خاك‌هاي شني و رسي باعث رشد مناسب پياز مي‌شوند. مكان مناسب براي كشت پياز، جايي است كه نور زياد آفتاب را دريافت نمايد.

بذر پياز را مي‌توان به‌صورت دست پاش نيز در باغچه همانند بذر سبزي و پيازچه كاشت ولي بايد توجه داشت كه براي اينكه پيازهاي درشت‌تري داشته باشيم بعد از رشد بذرها گياهان را به فواصل حداقل ۵ سانتي‌متر از يكديگر تنك كنيم و گياهان اضافي را به‌آرامي از خاك خارج كنيم. براي كاشت بذر در گلدان نيز ابتدا گلدان را با خاك مناسب پر كنيد و سپس بذرها را به‌صورت مستقيم به فواصل ۱ تا ۲ سانتي‌متر از يكديگر در عمق ۲ تا ۳ سانتي‌متر بكاريد، بعد از رشد پيازها گياهان را به فواصل ۵ سانتي‌متر از يكديگر تنك كنيد و چند گياه قوي‌تر را نگه‌داريد.

بذر پياز را بسته به اينكه روزبلند، روز متوسط و يا روزكوتاه است كشت مي‌كنند. مثلاً زمان كاشت ارقام روزبلند پياز در فروردين‌ماه است. پيازهاي روزكوتاه در مناطق با زمستان‌هاي معتدل در پاييز كشت مي‌گردند. ارقام روز متوسط پياز در مناطق ملايم در زمستان كاشت مي‌شود. پيازهاي روزبلند از لحاظ طعم با پيازهاي روزكوتاه تفاوت دارند. پيازهاي روزكوتاه تندي كمتري داشته و مزه آن‌ها شيرين‌تر است.

پياز را بسته به اينكه هدف توليد بذر پياز باشد و يا محصول پياز در سال اول و يا دوم كشت برداشت مي‌كنند. اگر هدف درايفت محصول پياز است كه در سال اول بعد از كاشت برداشت مي‌گردد. ولي اگر هدف برداشت بذر و توليد خريد بذر پياز باشد مي‌بايست تا سال دوم صبر نمود تا ساقه‌ها تشكيل شوند و به گل بنشينند.

براي خريد بذر پياز و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: پياز، پياز، بذر پياز، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۶:۴۸ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)