Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  زالزالك زالزالك

گل و گیاه ظرافت

درخت زالزالك

زالزالكدرختچه زالزالك به خاك تقريباً سبك يا متوسط نياز دارد اما خاك‌هاي سنگين و فقير از نظر مواد غذايي را نيز مي‌تواند تحمل كند. در خاك‌هايي با pH اسيدي، خنثي و قليايي رشد مي‌كند. همچنين مي‌تواند در خاك‌هاي بسيار اسيدي و بسيار قليايي نيز رشد كند. خاك آن از نظر رطوبتي بايد مرطوب باشد و آبياري مناسبي انجام شود. ولي خشكي را نيز تحمل مي‌كند. درخت يا درختچه زالزالك مي‌تواند آلودگي هوا را نيز تحمل كند. زالزالك محل‌هاي آفتابي كامل تا نيمه سايه را ترجيح مي‌دهد.

كاشت زالزالك با استفاده از كشت بذر زالزالك صورت مي‌گيرد. ابتدا بذرها را در نايلوني كه چند سوراخ دارد قرار دهيد سپس بذر زالزالك را لابه‌لاي ماسه مرطوب قرار دهيد. منظور از مرطوب اين است كه كاملاً خيس نباشد و وقتي ماسه را در دست مي‌گيريد و مي‌فشاريد آب از آن چكه نكند. سپس آن را در نايلوني كه عرض كرديم قرار دهيد و به مدت ۸ هفته در مكاني گرم قرار دهيد و هر چند روز يك‌بار رطوبت را چك كنيد. دقت كنيد رطوبت خيلي مهم است.

بعد از انجام مراحل نوبت به مرحله سرمادهي است. مرحله سرمادهي حدود ۲ ماه الي ۳ ماه مي‌باشد و در همين مرحله امكان اين هست كه جوانه‌زني كند. خريد بذر زالزالك براي جوانه‌زني بهتر به يك دوره سرمادهي نيز نياز دارد. به علت وضعيت پوششي بذر درخت زالزالك و هم طي دوره جنيني، اصولاً بذر اين نهال دير سبز مي‌كند به همين جهت براي جوانه زدن سريع ميوه‌ها چيده و مي‌گذارند و سپس به مدت ۳ يا ۴ ماه در دماي ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتي‌گراد بعد به مدت ۵ ماه در دماي ۴ درجه سانتي‌گراد در ماسه يا خزه مرطوب نگهداري مي‌كنند و آنگاه در بهار مي‌كارند.

براي خريد بذر زالزالك و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/24 ساعت: ۲۱ توسط:zerafatcom2 :