گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

گل مينا

گل مينا

فضايي را كه براي كاشت بذر گل مينا انتخاب مي‌كنيد بايد روزانه داراي ۶ تا ۷ ساعت نور خورشيد باشد، اين گياه سايه جزئي را نيز مي‌تواند تحمل كند. گل مينا به رطوبت حساس است. آبياري بيش‌ازحد يا خيلي كم باعث بدفرم شدن بوته‌ها مي‌شود. هم‌چنين اين گياه به خشكي مقاوم بوده ولي آبياري منظم باعث زيباتر شدن بوته‌ها و گل‌ها مي‌شود. گل مينا به سرما مقاوم بوده و در فصل زمستان و يخ بندان اندام‌هاي هوايي (برگ و گل) از بين مي‌رود ولي ريشه و طوقه گل سالم مي‌ماند و با گرم شدن هوا مجدد رشد مي‌كند. مي‌توان براي كاهش آبياري و حفظ رطوبت پس از رشد گياه در پاي آن مالچ ريخت.

گل مينا به دو طريق تكثير مي‌شود: اول) كاشت بذر گل مينا كه رايج است براي كاشت بذر گل مينا به صورت خانگي از اوايل بهار تا اواسط تابستان مي‌توان اقدام به كاشت نمود، براي توليد نشاء اواسط تابستان اقدام به كاشت خريد بذر گل مينا مي‌كنند و در پاييز نشاءها را به زمين اصلي منتقل مي‌كنند. دوم) تقسيم بوته يا قلمه: گل مينا پاجوش توليد مي‌كند كه مي‌توانيد در فصل بهار يا پاييز اقدام به تكثير به اين روش نماييد به اين صورت كه پس از جداسازي پاجوش‌ها از بوته مادري آن‌ها را به محل اصلي كاشت (گلدان يا باغچه) منتقل كنيد.

اولين قدم براي كاشت بذر گياهان زينتي انتخاب خاك مناسب است، برخي از خاك‌هاي باغچه ممكن است مانع سبز شدن بذر و مرگ جوانه بشود بهتر است از خاك‌هاي آماده و بسته‌بندي استفاده كنيد. بهترين تركيب خاك براي كاشت اين بذر شامل ۳۰ درصد كوكوپيت + ۵۰ درصد پيت ماس يا ورمي كمپوست + ۲۰ درصد پرليت دانه ريز.

براي خريد بذر گل مينا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل مينا، بذر گل مينا، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۲:۳۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل كوكب

گل كوكب

براي كاشت بذر گل كوكب در فضاي باز بايد برطرف شدن دوران يخبندان و رسيدن دماي محيط در طول روز به ۲۰ در جه (دماي دروني خاك به حداقل ۱۰ درجه) صبر كرد و سپس بذر گل كوكب را با فاصل مناسب از يكديگر كاشت و روي آن با لايه نازكي از خاك الك شده پوشاند و يا با فشار دادن بذرها به خاك شرايط را براي جوانه‌زني بذرها فراهم نمود سپس اقدام به آبياري محل كاشت خريد بذر گل كوكب با استفاده از آبپاش دستي نمود براي اينكه بذرها با آبياري جابجا نشوند بهتر است از روش غرق آبي استفاده نشود بذرها معمولاً پس از ۵ تا ۱۵ روز شروع به جوانه‌زني مي‌كنند در طول مدت جوانه‌زني بايد رطوبت خاك را حفظ كرد و نياز به آبياري روزانه براي حفظ رطوبت خاك داريم.

قبل از انتقال گياهان جوان به محيط باز و يا كاشت بذر لازم است خاك محيط كشت به لحاظ زهكشي مناسب آماده كنيد گل كوكب به خاك غني خوب نياز ندارد و خاكي در حد متوسط ولي با زهكشي مناسب براي اين گياه بهتر است، قبل از انتقال و يا كاشت بذر خاك را تا عمق ۳۰ سانتيمتري شخم زده تا بافت نرم‌تري پيدا كند براي كاشت گياهان جوان بايد نقطه‌اي آفتابي در باغ را مد نظر قرار داد در صورت عدم تابش كافي نور خورشيد گل‌هاي كوكب كوهي كوچك و فاقد زيبايي كافي مي‌باشند.

براي رشد بهتر گل كوكب اقدام به حذف گل پژمرده اقدام كنيد و همچنين حذف بوته‌هاي كم‌رشد در صورت تراكم بيش‌ازحد مي‌تواند به رشد بهتر گياه كمك كند براي جلوگيري از رشد آفات نيز بهتر است گل كوكب در منطقه‌اي كه از تابش مستقيم نور خورشيد و همچنين تهويه مناسب برخوردار باشد قرار گيرد تا از رشد و گسترش آفات بخصوص كپك پودري جلوگيري شود.

براي خريد بذر گل كوكب و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل كوكب، بذر گل كوكب، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۹:۵۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل لاله عباسي

لاله عباسي

زمان مناسب كاشت بذر لاله عباسي بهار است. قبل از كاشت بذر لاله عباسي را ۲۴ ساعت درون آب ولرم خيس كنيد. تركيب خاك مناسب براي كاشت خريد بذر لاله عباسي عبارت است از خاك باغچه ۶۰ درصد، ماسه ۲۰ درصد و كود حيواني ۲۰ درصد كه بايد اين مواد باهم خوب تركيب شود. اگر قصد كاشت زياد و توليد اين گل را داريد بهتر است در زمين يك كرت با اين تركيب خاك آماده كنيد، سطح خاك را خوب صاف كنيد قبل از پاشيدن بذرها سطح خاك را خوب آب بدهيد و بعد بذرها را روي خاك بپاشيد سپس بهتر است روي آن حدود ۱ سانتي‌متر كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد با آبپاش آب بدهيد.

بعداز اينكه جوانه‌هاي گل لاله عباسي به حدود ۵ تا ۸ سانتي‌متر رسيدند آن‌ها را از خزانه در آورده و در جاي اصلي بكاريد. برخي‌ها بذر را روي محلي كه موردنظرشان هست مي‌پاشند تا همان‌جا سبز بشود اما اين روش درست نيست دليلش اين است كه زمان بذرپاشي بذرها نامنظم روي زمين ميافتند و وقتي سبز مي‌شوند خيلي از آن‌ها ممكن است كنار هم سبز بشوند اما زماني كه بذرها را درون خزانه بكاريد بعد مي‌توانيد به‌صورت منظم بوته‌هاي اين گل را به هر طريقي و به هر فاصله‌اي كه مي‌خواهيد بكاريد.

زمان آبياري گل لاله عباسي وقتي است كه خاك كمي رطوبت خود را از دست داده است چون اگر خام خيس باشد و آبياري كنيم، غرقاب شدن خاك به گياه صدمه مي‌زند. از طرفي اگر گياه را به فرم چندساله كشت مي‌كنيم، پس گل لاله عباسي در خاك ريشه گوشتي توليد مي‌كند بنابراين بايد در فصل زمستان آبياري را كمتر كرد تا ريشه‌ها نپوسند. اين گياه در انواع خاك‌ها به‌خوبي رشد مي‌كند و فقط به زهكش مناسب نياز دارد.

براي خريد بذر لاله عباسي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل لاله عباسي، بذر گل لاله عباسي، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۵:۲۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل لادن

گل لادن

گل لادن به نور زياد و مستقيم آفتاب نياز دارد آن را در محلي از باغچه بكاريد كه نور مناسبي را دريافت نمايد. بطوركلي اين گياه به آفتاب كامل و نور مستقيم نياز دارد اما نبايد در معرض نور شديد قرار گيرد. اين گياه مي‌تواند در شرايط نيمه سايه هم عملكردي خوبي را از خود نشان دهد؛ اما در سايه بيش از حد و نبود نور مستقيم، باعث بزرگ شدن برگ‌ها و كاهش گلدهي مي‌شود. لادن نسبت به بي‌آبي مقاوم است اما براي شادابي و گلدهي خوب به آبدهي منظم نياز دارد. قبل از هر بار آبياري سطح خاك را لمس نماييد در صورت خشك بودن مجدداً آبدهي را انجام دهيد. در فصل گرما روزي يك‌بار آب دادن مناسب است.

دماي مناسب براي نگه‌داري لادن ۲۸ درجه است.لادن به سرماي كم مقاوم است ولي تحمل يخبندان را ندارد. از طرفي هوا اگر زياد گرم باشد، باعث مي‌شود عمر گل‌ها كوتاه شود. پس در تابستان بايد بعدازظهرها در محل سايه نگه‌داشته شود. خاك مناسب براي اين گياه خاك شني و سبك است خاك بايد زهكشي خوبي داشته باشد. كود نيتروژن به زياد شدن شاخ و برگ و توليد گل‌هاي بيشتر كمك مي‌نمايد.

كشت بذر گل لادن اصلي‌ترين روش ازدياد است كه به دو صورت انجام مي‌گيرد. يا گياه را مستقيماً در خرداد ماه در زمين اصلي كشت مي‌كنند و يا در مناطق سرد در آخر زمستان در خزانه مي‌كارند و بعد با خاك اطراف ريشه به زمين اصلي انتقال مي‌يابد. در اين حالت در بهار گل زيادي توليد مي‌كند. اين گياه به انتقال حساسيت دارد به همين دليل نشاكاري كمتر انجام مي‌شود. نكته قابل‌توجه در روش كشت با خريد بذر گل لادن اين است كه براي كاشت بايد از بذر گل لادن تازه استفاده كرد چون بذرهاي مانده، قوه ناميه كم و درنتيجه درصد جوانه‌زني كمي دارند.

مي‌توان از گل لادن براي راحتي دفع، مقابله با سرماخوردگي و مراقبت از مو استفاده كرد. اگر جز افرادي هستيد كه جعبه‌ي كمك‌هاي اوليه‌تان را پر از داروهاي مختلف نمي‌كنيد، اگر اعتقادي به داروهاي امروزي نداريد و به قول بنده خدايي آن‌ها را گچ مي‌دانيد و اگر طرفدار داروهاي گياهي و طبيعي هستيد اين مطلب به دردتان مي‌خورد. مي‌خواهيم ۳ خاصيت گل لادن را بازگو كنيم. دانه‌هاي خشك گل لادن خواص مليني دارد. در واقع اين دانه‌ها عمل دفع را راحت‌تر مي‌كند. ۷۰ گرم دانه‌ي خشك گل لادن را پودر كنيد. ۱۵۰ گرم عسل به آن اضافه كنيد. هر روز تا زماني كه حالتان بهتر شود ۳ قاشق چاي‌خوري ميل كنيد.

براي خريد بذر گل لادن و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل لادن، بذر گل لادن، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۸:۳۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل شقايق

گل شقايق

بهترين روش كاشت شقايق در منزل و تكثير آن كاشت از طريق بذر گل شقايق است. مراحل كاشت شقايق در گلدان به شرح زير است. بذر گل شقايق كوچك است و مي‌توان آن را در گلدان‌هاي مستطيلي شكل به تعداد چند عدد در هر گلدان كاشت. خاك گلدان را به‌صورت شياري با عمق نيم تا يك سانتي‌متر گود كنيد و خريد بذر گل شقايق را داخل شياري كه ايجاد كرده‌ايد، بكاريد و روي آن‌ها را با لايه نازكي از مخلوط خاك و كود بپوشانيد.

نگهداري از گل شقايق بسيار راحت است و در مزارع كشاورزي اين گل را جزو علف‌هاي هرز طبقه‌بندي مي‌كنند. شرايط محيطي موردنياز گل شقايق عبارت‌اند از:

خاك: شقايق در خاك‌هاي حاصلخيز با زهكشي مناسب بهترين رشد را دارد. براي كاشت شقايق در گلدان، مخلوطي از خاك باغچه به همراه خاك‌برگ پيشنهاد مي‌شود.

آبياري: گل شقايق از گياهان مقاوم به خشكي است و به آبياري كمي نياز دارد. آبياري را زماني انجام دهيد كه در فاصله بين دو آبياري خاك گلدان خشك شده باشد.

نور: گل شقايق به نور كافي و كامل خورشيد براي رشد مناسب نياز دارد.

دما: دماي ۲۱ درجه سانتي‌گراد بهترين دما براي رشد گياه است. با اين وجود گل شقايق تا دماي ۱۵- درجه سانتي‌گراد را تحمل مي‌كند.

براي خريد بذر گل شقايق و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل شقايق، بذر گل شقايق، بذر گل، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۷:۱۳ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل شب بو

گل شب بو

گل شب بو از گياهان پرطرفدار نوروزي است كه علاوه بر زيبايي فوق‌العاده گل‌هايش به علت عطر بي‌نظيرش نيز بسيار موردتوجه است و براي نگهداري در آپارتمان و كاشت در فضاي سبز و باغچه‌ها انتخاب مي‌شود. كاشت گل شب بو از طريق بذر و قلمه زدن قابل انجام است و جزو گياهاني است كه تكثير آن ساده است. مهم‌ترين روش تكثير گل شب بو كاشت بذر است كه در دو زمان از سال انجام مي‌گيرد. در مورد شب‌بوهاي يك‌ساله و همچنين چندساله معمولاً بذر گل شب بو در اوايل بهار (بعد از رفع يخبندان بهاره) و يا در صورت داشتن امكانات ۸-۶ هفته قبل از رفع يخبندان در محيطي محافظت‌شده همانند داخل منزل و يا گلخانه كاشته مي‌شوند، سپس در اوايل بهار به زمين اصلي منتقل مي‌شوند.

بذر گل شب بو را در عمق ۳ تا ۴ سانتيمتري خاك بكاريد. فاصله بين بذرها بهتر است بين ۱۵ تا ۲۰ سانتيمتر باشد. بهتر است خريد بذر گل شب بو را از اواخر مرداد ماه تا اوايل شهريور در هواي آزاد بكاريد و پس از آنكه بوته‌ها چند برگه شد، بوته‌هاي كم پر را جدا كنيد. زماني كه بوته‌هاي شب بو حدود ۳ تا ۵ سانتيمتر رشد كردند بايد آن‌ها را به گلدان‌هاي مناسب انتقال دهيد. توجه داشته باشد اگر گل شب‌بوي شما از نمونه‌هاي تك شاخه است مي‌توانيد ۳ تا ۵ بوته از آن را به يك گلدان انتقال دهيد اما چنانچه از انواع پر شاخه استفاده نموده‌ايد يك بوته براي هر گلدان كافي است.

۵- گلدان‌هاي شب بو را در محل سايه قرار دهيد. هنگامي‌كه بوته‌ها به گلدان جديد و فضاي محيط عادت كردند مي‌توانيد آن‌ها را به محل آفتاب‌رو انتقال دهيد. بهترين محل براي نگهداري گل شب بو در داخل ايوان يا بالكن منزل و در پشت پنجره اتاق‌هاست. در صورت نگهداري شب بو در داخل آپارتمان، دماي منزل بايد خنك باشد. گلدان‌ها را در هفته حداقل سه تا چهار بار آبياري كنيد. توصيه مي‌شود خاك گلدان را هر سال يك‌بار با كودهاي غني از پتاسيم و نيتروژن مخلوط كنيد.

براي خريد بذر گل شب بو و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل شب بو، بذر گل شب بو، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۳:۵۰ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل شاه پسند

گل شاه پسند

شاه پسند گياهي گل‌دار و هميشه سبز بوده، ۲۵۰ گونه از اين گياه در دنيا به‌صورت يك‌ساله و چندساله و درختچه‌اي وجود دارد، اين گياه بومي مناطق گرمسير آمريكا بوده و به خشكي نسبتاً مقاوم است، گل‌هاي گياه شاه پسند رنگارنگ و چتري و بادوام مي‌باشند. گل شاه پسند در مناطق گرمسير تمامي طول سال بر روي گل بوده و در مناطق نيمه گرمسير يا سردسيري در فصل گرم به گل مي‌رود، ساقه‌ها و برگ‌هاي اين گياه غالباً موم دار است. برگ‌هاي اين گل در آفتاب كم، رنگ خود را تا حدودي به سبز روشن تغيير مي‌دهد و سايه جزئي را نيز تحمل مي‌كند. شاه پسند را به‌راحتي مي‌توان در گلدان كشت نمود و با شروع فصل سرما به محلي گرم برد و در تمام طول سال از گل‌هاي آن لذت برد. انواع گل شاه پسند از نظر رنگ عبارت از رنگ هاي سفيد، قرمز و نارنجي مي باشد.

تكثير گل شاه پسند از بذر گل شاه پسند خيلي ساده نيست، گل شاه پسند علاوه بر كاشت بذر گل شاه پسند از طريق قلمه‌ زدن گل شاه پسند نيز تكثير مي‌يابد، در اوايل بهار و پاييز مي‌توانيد از قلمه‌هاي جوان اين گياه استفاده نماييد. اولين قدم براي كاشت بذر گياهان زينتي انتخاب خاك مناسب است، برخي از خاك‌هاي باغچه ممكن است مانع سبز شدن خريد بذر گل شاه پسند و مرگ جوانه بشود بهتر است از خاك‌هاي آماده و بسته‌بندي استفاده كنيد. بهترين تركيب خاك براي كاشت اين بذر شامل ۳۰ درصد كوكوپيت، ۵۰ درصد پيت ماس يا ورمي­كمپوست و ۲۰ درصد پرليت دانه‌ريز است.

قسمت مورداستفاده اين گياه، برگ گل شاه پسند و سرشاخه‌هاي سبز آن است در اثر مالش دادن بوي مطبوعي در تمام قسمت‌هاي اين گياه منتشر مي‌شود ولي طعم آن گس و تلخ است. اين گياه گونه‌هاي مختلفي دارد كه متجاوز از صد نوع مي‌باشد، ما در ايران بيشتر نوع تزئيني آن كه شاه پسند درختي نام دارد را مي‌شناسيم اما نوع دارويي آن نيز در ايران وجود دارد كه ما در اين مطلب بيشتر به آن نوع مي‌پردازيم. شاه پسند مشكلاتي از قبيل نفخ و احساس سنگيني را برطرف كرده و به بهبود عملكرد كبد كمك مي‌كند.

براي خريد بذر گل شاه پسند و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل شاه پسند، بذر گل شاه پسند، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۸:۲۰ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل ختمي

ختمي

ختمي گياهي علفي و چندساله است. منشأ اصلي اين گياه منطقه مديترانه گزارش شده است و در مناطقي كه خاك از رطوبت كافي برخوردار باشد مي‌رويد. اين گياه در اروپا، آسيا و شمال آفريقا گسترش دارد. از ريزوم، ريشه‌اي ساده و يا كم‌وبيش منشعب به طول ۱۰ تا ۳۰ سانتي‌متر و به ضخامت دو تا سه سانتي‌متر خارج مي‌شود. رنگ قسمت خارجي ريشه قهوه‌اي تيره و لايه داخلي آن سفيدرنگ است. ساقه استوانه‌اي شكل و ارتفاع آن ۸۰ تا ۱۲۰ سانتي‌متر است. پاي ساقه معمولاً چوبي است. برگ‌ها سه تا پنج لبي به قطر ۵ تا ۱۰ سانتي‌متر و رنگ آن سبز تيره است. برگ‌ها به‌طور متناوب روي ساقه قرار مي‌گيرند. برگ‌هاي قسمت فوقاني ساقه كم‌وبيش تخم‌مرغي شكل است، ولي برگ‌هاي پاييني ساقه قلبي شكل هستند. حاشيه برگ‌ها دندانه دارند.

بذر گل ختمي ۱۰ تا ۱۵ روز پس از كاشت در دماي مناسب و وجود رطوبت كافي سبز مي‌شود. خاك‌هاي سبك، عميق و حاوي تركيبات هوموسي خاك‌هاي مناسبي براي كشت اين گياه هستند. هواي گرم و رطوبت كافي نه تنها براي رويش اين گياه مناسب است بلكه در افزايش كميت و كيفيت مواد مؤثر آن تأثير مطلوبي دارد. اگرچه بذر گل ختمي را با هر گياهي مي‌توان به‌تناوب كشت كرد ولي بهتر است با گياهاني كه دوره رويشي كوتاهي دارند به تناوب كشت كرد تا پس از برداشت، زمان كافي براي آماده ساختن زمين وجود داشته باشد.

فصل بهار (نيمه اول فروردين) يا اواخر پاييز (آذر) زمان مناسبي براي كشت مستقيم خريد بذر گل ختمي است. فاصله رديف‌ها از يكديگر ۶۰ تا ۷۰ سانتي‌متر مناسب است. در كشت مستقيم براي هر هكتار زمين به پنج تا شش كيلوگرم بذر نياز است. در كشت غيرمستقيم در اواخر بهار و اوايل تابستان (خرداد-تير) زمان مناسبي براي كشت بذر ختمي در خزانه هواي آزاد است. بذرها را در رديف‌هايي به فاصله ۱۵ سانتي‌متر كشت مي‌كنند. بذر موردنياز براي هر هكتار زمين يك كيلوگرم است. ۵/۲ تا ۳ ماه پس از سبز شدن در فصل پاييز (مهر-آبان) يا اوايل بهار سال بعد نشاءها را مي‌توان به زمين اصلي منتقل كرد.

براي خريد بذر گل ختمي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل ختمي، بذر گل ختمي، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۹:۵۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

اسفناج

اسفناج

اسفناج دو برابر ديگر سبزي‌ها فيبر دارد. يك پيمانه اسفناج حدود ۲۰ درصد فيبر دارد كه مانع يبوست است و به هضم غذا كمك مي‌كند. فيبر موجود در اين سبزي، قند خون را پايين نگه‌داشته و با ايجاد حس سيري مي‌تواند مانع از پرخوري شود. ويتامين C و E، بتاكاروتن، منگنز، روي و سلنيوم موجود در اسفناج همگي از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي براي مقابله با پوكي استخوان، گرفتگي رگ‌ها و فشارخون بالاست. اين سبزي پرخاصيت سرشار از ويتامين‌هاي مختلف ازجمله A، K، D و E بوده و حاوي مواد معدني خوبي نيز هست. بذر اسفناج نسبت به آب‌وهوا حساسيت چنداني ندارد و جزء محصولات فصل خنك است. رطوبت كافي هوا و خاك در رشد و نمو و كيفيت اسفناج اثر مثبت دارند. در مناطق گرم مثل خوزستان آن را در اواسط پاييز و در نقاط سرد در اواسط بهار مي‌كارند.

بذر اسفناج، خاك استاندارد (كمپوست پيشنهاد مي‌شود)، گلدان مناسب، دستكش، آبپاش كوچك، بيلچه و الك تنها ابزارهاي كاشت سبزي در آپارتمان هستند. ابتدا خريد بذر اسفناج را براي مدت ۱۰ ساعت و حداكثر ۳ روز خيس مي‌كنيم. خاك را الك كرده تا نرم و يكدست شود. گلدان موردنظر را از خاك مرغوب (كمپوست آماده) پر مي‌كنيم (بيش از ۳/۴ گلدان). گلدان انتخابي بايد زهكشي خوبي داشته باشد. سپس اقدام به آبياري گلدان مي‌كنيم تا آب كاملاً از گلدان خارج شود.

براي برداشت سبزي به‌خصوص در اولين برداشت‌ها بهتر است از قيچي استفاده كنيم زيرا بذرها زياد در عمق قرار نداشته و ريشه قوي نداشته درنتيجه ممكن است از خاك دربيايند. براي برداشت سبزي‌ها را نبايد از ريشه دربياوريم بلكه تنها نوك آن را جدا كنيم و مصرف كنيم. بعد از گذشت چند روز از برداشت سبزي، مجدد مي‌توانيم آن را برداشت كنيم و سبزي‌ها دوباره سبز مي‌شوند.

براي خريد بذر اسفناج و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: اسفناج، بذر اسفناج، سبزي اسفناج، بذر، بذر سبزي، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۶:۵۰ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)