گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

كرن بري

كرن بري

كرن بري به‌صورت بوته يا درختچه‌اي كوچك رشد مي‌كند. اين گياه ميوه كوچكي قرمز رنگي دارد كه معمولاً از اوايل فصل پاييز تا شروع زمستان مي‌رسد. گياهي زيبا و زينتي است. گل‌هاي اين گياه به‌صورت تجميع شده بر روي شاخه گياه ظاهر مي‌شود و منظره زيبايي را پديد مي‌آورد، گل‌ها به رنگ سفيد و صورتي است. اين درختچه كوچك باردهي بالايي دارد، طوري كه تعداد ميوه‌هاي آن از برگ‌هاي درخت بيشتر است. شاخ و برگ اين گياه با شرع فصل پاييز تغيير رنگ مي‌دهد و به رنگ زرد، قرمز يا بنفش تغيير مي‌كند. ساقه باريكي و نازكي دارد.كرن بري به‌صورت بوته‌اي رونده رشد مي‌كند. ارتفاع آن به ۲۰ سانتي‌متر مي‌رسد و طول شاخه‌هاي آن به ۲ متر نيز مي‌رسد. ميوه كرن بري خوراكي است. خواص بسياري براي سلامتي دارد. طعم ميوه اين گياه ترش و شيرين است.

خاك مناسب براي كاشت كرن بري تقريباً هميشه مرطوب باشد، آفتاب كامل را دوست دارد ولي سايه جزئي را نيز تحمل مي‌كند. حتماً براي كاشت بذر كرن بري از خاك‌هاي آماده استفاده كنيد، پيت ماس بهترين انتخاب براي كاشت اين بذور است. فاصله كاشت خريد بذر كرن بري بين ۳۰ تا ۶۰ سانتيمتر است. بذر كرن بري را در عمق ۰٫۵ سانتي‌متري بكاريد. گلدان موردنظر را پر از خاك كنيد و خاك را با دست فشار دهيد تا فشرده شود سپس اقدام به آبياري كنيد به طوري كه آب به‌صورت كامل از آن خارج شود.

براي خريد بذر كرن بري و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كرن بري، بذر كرن بري، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۰:۵۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گياه كارلا

كارلا

رنگ كارلا يا كارلا در ابتداي تشكيل سبز تيره بوده و بعد از گذشت زمان به رنگ سبز روشن‌تر و اگر بر روي بوته بماند به رنگ زرد مايل به نارنجي تبديل مي‌شود و بعد از مدتي بر روي بوته مي‌تركد و بذر كارلا بر روي زمين مي‌ريزد. توجه داشته باشيد كه اين ميوه هر چه ديرتر برداشت شود داراي تلخي كمتر بوده و خوش خوراك‌تر است. گياه كارلا يا خربزه تلخ ميوه‌اي گرمسيري و نيمه گرمسيري است و در مناطق معتدل نيز مي‌توان به‌صورت يك‌ساله كشت نمود.

كارلا نيز مانند ساير گياه كدوئيان جزو سبزيجات فصل گرم نسبت به سرما حساس‌ و كاشت آن‌ها در هواي گرم انجام مي‌گيرد. كارلا در انواع خاك رشد مي‌كند، اما خاك شني لومي به‌خوبي زهكشي شده براي كشت در هواي آزاد مناسب است. بهترين رشد و ميوه‌ بندي آن در pH حدود ۸/۶-۶ رخ مي‌دهد. pH خيلي پايين (زير ۵/۵) مي‌تواند ميوه‌ بندي را كاهش دهد. كشت آن به دو صورت مستقيم و غيرمستقيم (نشايي) انجام مي‌گيرد. در كشت مستقيم، خريد بذر كارلا مستقيماً در زمين اصلي كاشته مي‌شود.

جهت سهولت جوانه‌زني و تسريع در اين كار ممكن است بذور را يك تا دو روز قبل از كاشت در يك پارچه مرطوب در دماي ۲۵ درجه سانتي‌گراد بخيسانند. فاصلۀ دو خط كشت ۳ – ۵/۲ متر و همچنين فاصلۀ بوته‌ها نيز ۳۰-۳۰ سانتي‌متر مي‌رسد. روش كاشت به‌صورت كپه‌اي است و پس از سبز شدن تعداد بوته‌ها را به ۱ تا ۲ عدد كاهش مي‌دهند. عمق كاشت بذر كارلا ۲ سانتي‌متر يا كمي بيشتر است. بوته كارلا براي رشد اوليه خود احتياج به گرما و رطوبت كافي دارد، بنابراين عمل كاشت بذر كارلا تا زماني كه دماي خاك به ۲۰-۱۸ درجه سانتي‌گراد نرسيده است انجام نمي‌گيرد.

براي خريد بذر كارلا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كارلا، بذر كارلا، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۲:۱۷ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

علف چاي (گل راعي، هوفاريقون)

علف چاي

علف چاي بيشتر در مناطق خشك، مرغزارها و مراتع آفتاب‌گير مي‌رويد. اين گياه بومي بريتانيا و اروپا است. علـف چاي به سرما، كم‌آبي و شوري حساس است و خاك‌هاي داراي زهكشي را ترجيح مي‌دهد. براي افزايش گلـدهي علـف چاي مكان‌هاي آفتابي براي كشت مناسب‌تر است. علف چاي گياهي است روزبلند و حداكثر گل و ماده مؤثر آن را در اوايل تابستان توليد مي‌نمايد. علف چاي در محدوده وسيعي از اقاليم رشد مي‌كند اما براي جوانه‌زني يا بقاي گياهچه در ارتفاع بيش از ۱۵۰۰ متر بـه علت سرما، رشد محدودي پيدا مي‌كند. اين گياه در صفر درجه سانتي‌گراد شروع به رشد مي‌كند، در منـاطق معتـدل رشد مطلوبي دارد و گرماي بيش‌ازحد رشد آن را مختل مي‌كند.

تكثير علف چاي عمدتاً توسط بذر علف چاي در بهار، تقسيم اندام زيرزميني (ريشه راست) در پاييز و گـاه توسـط قلمـه سـاقه صورت مي‌گيرد. ولي جهت تكثير در سطح وسيع از بذر علف چاي استفاده مي‌شود. خريد بذر علف چاي ريز را بايستي در عمق كم كشت نمود زيرا به دليل كوچك بودن به كشت عميق حساس هستند. معمولاً از كشت غيرمستقيم بذور استفاده مي‌شود. در اواخر زمستان، بذرهاي داخل خزانه، در پيت و بدون پوشش روي بستر كشـت مي‌شوند. بـذرها در ۱۰-۲۸ روز جوانه مي‌زنند.

برداشت علف چاي در زماني است كه ۵۰ تا ۸۰ درصد گل‌ها باز شده‌اند يعني در اواخر خرداد يا ابتداي تيرماه و ايـن عمل شامل قطع پيكره رويشي اين گياه از نزديكي سطح زمين (۱۰-۲۰ سانتي‌متر بالاي طوقه) است. برداشـت در حدود ۳-۴ بار به فاصله ۳-۵ روز تكرار شود، در طول سال مي‌توان ۲ بار پيكر رويشي آن را برداشت كـرد. برداشـت در يك روز آفتابي صورت گرفته و محصول را بايستي به‌سرعت در محلي تاريك خشك نمود. سرشاخه‌هاي گل‌دار گياه را بايد بعد از برداشت به‌سرعت خشك كرد. براي اين منظور مي‌توان پـس از برداشـت در يك روز آفتابي آن‌ها را در سايه و محلي كه هوا جريان داشته باشد و نور مستقيم خورشيد به محصول نتابد پهن نموده يا در خشك‌كن استاندارد كه دماي آن ۳۵-۴۵ درجه سانتي‌گراد است خشك كرد.

براي خريد بذر علف چاي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: علف چاي، بذر علف چاي، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۱۰ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

سنبل الطيب

سنبل الطيب

سنبل‌الطيب داراي بويي مطبوع است و گربه بوي اين گياه را از فاصل دور تشخيص داده به‌طرف آن مي‌رود و در اطراف آن به جست‌وخيز مي‌پردازد و از بوي آن مست مي‌شود. گل‌ سنبل‌الطيب به رنگ سفيد يا صورتي و به‌صورت خوشه‌اي است. قسمت مورداستفاده اين گياه ريشه آن است و معمولاً از ريشه گياهي كه بيش از دو يا سه سال عمر دارد استفاده مي‌شود.

سنبل الطيب پس از خشك شدن به رنگ قهوه‌اي درمي‌آيد. طعم آن تلخ ولي خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشك شدن بيشتر مي‌شود. ريشه سنبل‌الطيب حاوي ۱ درصد اسانس است. اين اسانس در ريشه تازه بيشتر است و به‌تدريج كه ريشه خشك مي‌شود مقدار اسانس آن كاهش يافته ولي بوي آن قوي‌تر مي‌شود. اسانس تازه به رنگ سبز مايل به زرد است ولي در اثر ماندن غليظ مي‌شود. آثار دارويي ريشه تازه آن سه برابر خشك‌شده آن است. سنبل‌الطيب بايد در حرارت كم خشك شود و در حرارت بالا تمام اثر دارويي آن از بين مي‌رود.

بذر سنبل الطيب را ابتدا در خانه نشا كنيد. سعي كنيد خريد بذر سنبل الطيب تهيه كنيد كه كمتر از يك سال سن دارند. برخلاف ديگر گياهان دانه سنبل‌الطيب را نمي‌توان مدت زيادي ذخيره كرد؛ بنابراين بذر سنبل الطيب را از يك جاي مطمئن تهيه كنيد. بذرهاي سنبل‌الطيب را در يك خاك غني بكاريد. چهار تا هشت هفته قبل از اين‌كه قصد داريد آن‌ها را در باغ بكاريد، بذرها را در خانه نشا كنيد. به‌آرامي آب گرم روي خاك بپاشيد و سيني نشا را در يك جاي آفتابي قرار دهيد.

براي خريد بذر سنبل الطيب و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: سنبل الطيب، بذر سنبل الطيب، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۳:۳۱ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل بنفشه

گل بنفشه

گل بنفشه با نام انگليسي Pansy و نام علمي Viola. sp از خانواده بنفشگان (Violaceae)، گياهي است علفي و چندساله كه البته به‌صورت يك‌ساله و يا دوساله كشت مي‌شود. برگ گل بنفشه قلبي شكل است كه بر روي سطح زمين قرار گرفته‌اند. گل‌هاي بنفشه به رنگ‌هاي متنوع مانند زرشكي، ارغواني، بنفش، آبي و به‌ندرت به رنگ سفيد و سياه است. اين گل‌ها معطر بوده و يكي از گل‌هاي زينتي زيبايي هستند كه گلدهي آن در اوايل بهار انجام مي‌شود.

زمان مناسب كاشت بذر گل بنفشه اوايل شهريور تا اواسط پاييز است. مقداري خاك را درون گلدان و يا سبد ريخته يا در قسمتي از باغچه بذر گل بنفشه را روي خاك بپاشيد و حدود نيم سانتي‌متر روي آن خاك يا كود دامي پوسيده بريزيد و سپس خوب آبياري كنيد. حدود ۵ الي ۱۰ روز بعد خريد بذر گل بنفشه سبز مي‌شوند و زماني كه مقداري بزرگ شدن (حدود يك‌ماهه الي دوماهه) رسيدند آنها را از خزانه درآورده و در محلي كه مي‌خواهيد به فاصله ۱۵ الي ۲۰ سانتي‌متر نشا كنيد بهترين روش همين است.

گل بنفشه به آبياري كافي و منظم نياز دارد. اگر خاك خشك شود، باعث مي‌شود گلدهي كاهش يابد. البته نكته مهم اين است كه حتماً زهكش خاك مناسب باشد. بنفشه گياهي است آفتاب دوست. البته مي‌تواند كمي سايه را تحمل كند ولي بايد توجه داشت كه اگر محيط رشد گياه، نتواند نور موردنياز گياه را فراهم كند، گل‌هاي توليد شده كوچك خواهند شد. اين گياه هواي خنك را دوست دارد. وقتي به اواخر بهار مي‌رسيم و هوا رو به گرمي مي‌رود، گلدهي كم مي‌شود. در زمستان مي‌توان سرما و يخبندان را تحمل كند و زير برف زنده مي‌ماند.

براي خريد بذر گل بنفشه و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل بنفشه، بذر گل بنفشه، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۹:۴۸ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

بابونه

بابونه

بابونه را معمولاً به‌صورت مستقيم كشت مي‌كنند و نشاء گيري آن رايج نيست و توصيه نمي‌شود، بذر بابوبه بسيار ريز بوده و در هر نيم گرم بيش از هزار عدد بذر وجود دارد. براي كاشت خريد بذر بابوبه را مي‌توان دو نوبت در سال به‌صورت مستقيم كاشت: ۱) نيمه دوم اسفندماه ۲) اواخر شهريور تا اواخر مهرماه. براي كاشت خانگي و به‌صورت محدود در تمامي طول بهار و تابستان مي‌توان اقدام به كاشت در باغ (باغچه) و گلدان نمود. براي كاشت بذر بابوبه در باغچه و مزرعه ابتدا خاك (بستر كشت) را به عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتي‌متر زيرورو كنيد و با كود حيواني پوسيده يا كمپوست مخلوط كنيد.

قسمت مورد مصرف گل‌هاي گياه بابونه است كه به‌صورت خشك‌شده مصرف مي‌كنند در نتيجه هنگامي‌كه گل‌ها باز مي‌شوند برداشت آغاز مي‌شود. برداشت گياه بابونه در جهان در سطح وسيع به‌وسيله ماشين‌هاي مخصوص و در سطح‌هاي كوچك‌تر با ابزارهاي ساده و دستي انجام مي‌شود كه در تصوير زير مي‌بينيد، گل‌ها معمولاً براي دسته‌بندي و جابجايي بهتر همراه با بخشي از دمگل (ساقه) گياه برداشت مي‌شوند (معمولاً ۵ سانتي‌متر) در اين حالت داراي بالاترين اسانس است.

براي خريد بذر بابوبه و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: بابونه، بذر بابونه، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۸:۳۲ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

كاكتوس اچينو

كاكتوس اچينو

كاكتوس‌ به حد متوسط گرما در فصل بهار تا پاييز و شب‌هاي خنك نياز دارد. هواي زمستان بايد خنك باشد (حدود ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتي‌گراد). كاكتوس‌هايي كه تار دارند بايد در محلي با دماي حداقل ۱۶ درجه نگهداري شوند. همچنين توجه داشته باشيد كه تهويه مناسب از جمله نيازهاي كاكتوس است. بهترين درجه براي نگهداري كاكتوس‌ها ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتي‌گراد است. رطوبت براي گياه كاكتوس اهميت چنداني ندارد. چرا كه بومي مناطق خشك و صحراهاي آمريكا است. آب‌وهواي گياه كاكتوس بايد تقريباً گرم يا كوهستاني باشد.

نكته حائز اهميت در مورد ميزان نور محيط نگهداري كاكتوس‌ها در اين است كه چنانچه نور محيط كم باشد كاكتوس‌ها طراوت و زيبايي خود را از دست مي‌دهند و در مورد كاكتوس‌هايي كه گل دارند، توانايي گل‌دهي خود را از دست مي‌دهند. كاكتوس بعد از مدتي در نور كم از بين مي‌رود. البته نور زياد در تابستان باعث آفتاب‌سوختگي مي‌شود.

تركيب خاكي كاشت بذر كاكتوس بايد شني رسي و درصد بيشتري از شن يا سنگريزه باشد. خريد بذر كاكتوس آبياري منظم و با فواصل بيش از گياهان معمول نياز دارند و بسته به‌سرعت رشد و فصل، تعداد و فواصل آبياري تنظيم مي‌شود. بذر كاكتوس در مناطق گرم و پرنور رشد مي‌كنند زيرا بومي آمريكاي لاتين هستند. كاكتوس‌ها به نور زيادي احتياج دارند و در محيط‌هاي كم‌نور معمولاً رشد علفي مي‌كنند و منظره ظاهري آن‌ها از حالت كاكتوس بودن خارج مي‌شود.

براي خريد بذر كاكتوس اچينو و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كاكتوس، بذر كاكتوس، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، كاكتوس اچينو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۴:۵۷ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گياه زوفا

زوفا

زوفا گياهي خشبي و چندساله است. منشأ اين گياه آسياي صغير گزارش شده و همچنين زوفا در سطح وسيعي در مركز و جنوب اروپا، عمدتاً در روسيه، بلغارستان، مجارستان، ايتاليا و اسپانيا، فرانسه و كشمير و هند كشت مي‌شود و از درياي خزر تا درياي سياه همچنين در مناطق شني نواحي مديترانه مي‌رويد. ريشه زوفا مستقيم است و انشعابات فراواني دارد.

گياه زوفا را هم به‌صورت مستقيم در زمين يا گلدان اصلي كشت مي‌كنند و هم ابتدا بذر زوفا را در خزانه و محيط مناسب نشاء مي‌كنند و پس از رسيدن گياه به ارتفاع مناسب اقدام به جابجايي به محل اصلي كاشت مي‌نمايند. البته كشت مستقيم رايج‌تر بوده ولي تلفات خريد بذر زوفا ممكن است در اين روش بالا باشد. اگر چه قوه ناميه بذر گياه زوفا بالا بوده و به‌راحتي حتي در شرايط كاشت پايين و متوسط نيز جوانه مي‌زند. بهترين زمان براي كاشت بذر زوفا اوايل بهار يا نيمه دوم اسفندماه است. براي كاشت مستقيم مي‌توان بعد از رفع سرماي بهار اقدام به كاشت نمود. درصورتي‌كه هوا خيلي گرم باشد جوانه‌زني كاهش مي‌يابد.

گياه زوفا براي دو منظور كشت مي‌شود. يكي اسانس گيري و ديگري استفاده از برگ‌ها و گل‌ها براي مصارف دارويي به‌صورت جوشانده و عرق زوفا و ادويه و چاشني و غيره. مقدار عطروطعم گياه زوفا در فصل گلدهي به بالاترين مقدار خود مي‌رسد. در نتيجه در ابتداي فصل گلدهي برداشت آغاز مي‌شود. البته درصورتي‌كه قصد بهره‌برداري به‌صورت اسانس گيري داشته باشيد بهتر است اواسط زمان گلدهي برداشت آغاز شود يعني در مردادماه. هنگام برداشت گياه از محل تلاقي اندام‌هاي نيمه چوبي و چوبي گياه بايد بريده شود و شاخه‌ها و ساقه‌ها به همراه گل‌ها از پايه جدا مي‌شود.

براي خريد بذر زوفا و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: زوفا، بذر زوفا، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۲:۲۶ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل هميشه بهار

هميشه بهار

بذر گل هميشه بهار ارائه‌شده از نوع پرپر بوده و زيبايي خاص به گلدان و باغچه شما مي‌بخشد. منشأ بذر گل هميشه بهار جنوب اروپا و حوزه مديترانه و يكي از رايج‌ترين گل‌هاي فصلي است. اين گياه به‌عنوان يك گل يك‌ساله در برنامه گل‌كاري قرار مي‌گيرد ولي مي‌تواند به‌صورت علفي چندساله به زندگي خود ادامه دهد كه در اين حالت گل‌ها مرغوبيت سال اول را ندارند. بنابراين كمتر به‌صورت چندساله كشت و كار مي‌شود. گل‌ها ۳ –۱۰ سانتي‌متر قطر داشته و به‌تنهايي در انتهاي ساقه گل دهنده قرار دارند.

ارتفاع بوته‌ها حدوداً ۳۰ سانتي‌متر است. در انواعي از آن كه ساقه‌ها يا دمگل‌هاي طويل و قوي و گل‌هاي درشت دارند، از گل بريده آن‌ها استفاده مي‌شود. خريد بذر گل هميشه بهار اغلب به‌عنوان مرز بين ساير گل‌ها كاشته مي‌شود. گل هميشه بهار در شب جمع شده و حالت بسته و نيمه بسته به خود گرفته و در روز باز مي‌شود. يك نكته خيلي جالب درباره بذر گل هميشه بهار هم بايد گفت و آن اين‌كه در اثر مالش برگ و گل آن بوي خوبي متصاعد مي‌شود. خاصـيت دارويـي داشته و براي درمان بيماري‌هاي پوستي به كار مي‌رود.

خواص گل هميشه بهار پرپر متعدد است. گل هميشه بهار به‌عنوان ضدعفوني‌كننده پوست و در پمادهاي پوستي مورداستفاده قرار مي‌گيرد. گل هميشه بهار پرپر به ارتفاع ۴۰ تا ۷۰ سانتي‌متر رشد مي‌كند. قطر گل‌ها ۴ تا ۷ سانتي‌متر است. كاشت گل هميشه بهار در گلدان امكان پذير است و در برابر سرما مقاومت بالايي دارد و جذب‌كننده حشرات مفيد است. اين گل يك گل بسيار زيبا و مناسب به‌عنوان شاخه گل بريده و استفاده در دسته‌گل است. گلبرگ‌هاي گل هميشه بهار خوراكي هستند.

براي خريد بذر گل هميشه بهار و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل هميشه بهار، بذر گل هميشه بهار، گياهان دارويي، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۴:۱۷ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)

گل ناز آفتابي

ناز آفتابي

در صورتي كه قصد داريد بذر گل ناز آفتابي را به‌صورت مستقيم در فضاي باز بكاريد بايد تا آخرين يخبندان زمستاني دست نگاه داريد تا دماي خاك به حدود ۱۸ درجه برسد. گل ناز آفتابي به خاك با زهكشي خوب و تابش كامل خورشيد نياز دارد. بهتر است مكاني براي كاشت اين گياه در نظر بگيريد كه در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار داشته باشد. براي زهكش بهتر خاك نيز با اضافه كردن مقداري شن و يا ماسه مي‌توان به زهكش بهتر خاك كمك كرد.

آبياري در اوايل رشد به نحوه‌اي باشد كه پاي گل ناز آفتابي خشك نشود، هنگامي‌كه گياه بالغ شد آبياري هنگامي انجام شود كه خاك پاي بوته كاملاً خشك شده است، آبياري زياد باعث پوسيدگي ريشه‌ها و از بين رفتن تدريجي گياه مي‌شود. البته اين گياه به خشك‌سالي مقاوم است و با آبياري محدود نيز در گرماي تابستان رشد مي‌كند ولي آبياري منظم باعث گلدهي بهتر مي‌شود. گل ناز آفتابي نياز به نور نسبتاً زياد دارد و گل‌ها در نور مستقيم زيبايي خود را تقديم شما خواهند كرد، گل‌ها در تاريكي و نور كم يا در هواي ابري بسته مي‌شوند.

دماي كاشت بذر گل ناز آفتابي ۲۰ تا ۲۵ درجه ايده ال مي‌باشد و بهترين زمان براي كاشت خريد بذر گل ناز آفتابي در فضاي باز اوايل بهار و بعد از رفع سرما است، دماي رشد و نگه‌داري اين گياه تا ۴۰ درجه نيز مناسب است، گلدهي معمولاً اواسط تابستان شروع مي‌شود و تا اواسط پاييز گل دارد. بذر گل ناز آفتابي نسبت به خاك حساسيت ندارد و خاك شور را تحمل مي‌كند ترجيحاً در خاك‌هاي خيلي سنگين و رسي كاشته نشود. خاك‌هاي با زهكشي بالا و نيمه سبك مناسب‌تر است.

براي خريد بذر گل ناز آفتابي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل ناز آفتابي، بذر گل ناز آفتابي، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۱:۰۳ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)