گل و گیاه ظرافت گل و گیاه ظرافت .

گل و گیاه ظرافت

فیسالیس (عروسک پشت پرده) نارنجی

فیسالیس

برگ‌های فیسالیس به‌صورت متناوب و قلبی تا بیضوی شکل و کرک دار است و حاشیه برگ‌ها به‌صورت ساده می‌باشد. طول دم برگ بین 4 -5 سانتی‌متر و پهنک برگ به ابعاد 6 در 5/3 سانتی‌متر است. گل‌های عروسک پشت پرده، در زاویه بین برگ‌ها و شاخه اصلی تولید می‌شوند و به رنگ‌های سفید، آبی، زرد و ارغوانی دیده می‌شوند گل‌آذین منفرد و هرمافرودیت، دارای گل‌های متقارن با تخمدان تحتانی می‌باشد که از 5 کاسبرگ پیوسته و 5 گلبرگ به رنگ زرد کمرنگ با لکه‌های سیاه و کرک دار، 5 پرچم و یک مادگی تشکیل گردیده است.

فیسالیس گیاهی است کم‌توقع و مناسب برای اقلیم‌های نیمه گرمسیری. اگرچه ارقامی از این گیاه بذر فیسالیس در کوهستان‌ها و مناطق سردسیری رشد می‌کنند اما برای تولید تجاری و اقتصادی، کشت و پرورش آن در فضاهای بسته اعم از زیرپوشش پلاستیک یا سایه‌بان صورت می‌گیرد. با اینکه بذر فیسالیس جزو گیاهان بی‌تفاوت به طول روز بوده اما نیاز به حداقل ۹-۸ ساعت نور آفتاب دارد. چنانچه این خرید بذر فیسالیس در شرایط نور زیاد قرار گیرد بایستی از سایه‌بان‌های ۳۰% برای کنترل نور استفاده نمود. از نظر دما، صفر فیزیولوژیک این گیاه، ۳/۶ درجه سانتی‌گراد است.

این گیاه که دارای انواع یک‌ساله و چندساله نیز است. از ارتفاعی حدود 100 سانتیمتر برخوردار است. فیسالیس گیاه بومی کشور مکزیک بوده و از آنجا به سراسر اروپا انتشار یافته است. میزان تولید آن در سال 2001 میلادی حدود 600 تن گزارش شده که 80 درصد آن به ایالات متحده صادر شده است. این سبزی میوه‌ای جزو پنج سبزی برتر مکزیک محسوب شده و به‌طور متوسط هر مکزیکی در سال، 5/3 کیلوگرم از آن را مصرف می‌کند. فیسالیس که به گیلاس زمینی نیز شهرت دارد، دارای بافتی همچون گوجه فرنگی و طعمی همچون آناناس و توت فرنگی می‌باشد و از این جهت میوه‌ای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

برای خرید بذر فیسالیس و سایر بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید. همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: فیسالیس، بذر فیسالیس، بذر، خرید بذر، فروشگاه بذر،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۳۵ توسط:ظرافت موضوع: نظرات (0)